Previ Superior Següent Les activitats una a una
ACTIVITAT 11: ARQUITECTURA MUSICAL

Per portar a terme aquesta activitat, convé explicar als alumnes el concepte de frase i les seves subdivisions en períodes. Caldrà remarcar què vol dir final suspensiu i final conclusiu. Un cop assolits aquests conceptes, se'ls introduirà en la forma musical per mitjà de petites estructures basades en la repetició i la variació. A més a més de les estructures creades pels alumnes i les analitzades dels fitxers ja preparats, convé fer audicions amb d'altres obres per tal d'exercitar-se en el seguiment dels esquemes formals més bàsics.

Suggerim, per exemple, les audicions següents:

Lied ternari:
Dansa àrab de la Suite núm. 2 d'Eduard Grieg.
Peces Nos. 9 i 12 de l'Àlbum de la Joventut de Schumann.

Minuet:
3r mov. de la Petita música nocturna K525 de Mozart.
3r mov. de la Simfonia núm. 101 en Re M "El rellotge" d'Haydn.

Rondo:
3r mov. del Concert per a piano i orquestra núm. 3 en Do m Op.37 de Beethoven.
4t mov. de la Petita música nocturna K525 de Mozart.

Variacions:
2n mov. de la Simfonia nº94 en Sol M "La sorpresa" d'Haydn.
2n mov. del Divertiment nº15 en Sib M K287 de Mozart.


Material de l'alumne/a

Projecte RTEE Fem música amb l'ordinador Informació