|
Aquest dossier és una adaptació del crèdit Fem música amb l’ordinador pel projecte RTEE. En l’adaptació s’ha intentat mantenir l’estructura i metodologia de les activitats, els canvis més notoris s’han fet en els reculls de melodies que en la versió original eren majoritàriament cançons popular catalanes i ara s’han ampliat amb melodies europees dels països participants en aquest projecte.
Les indicacions de treball que es donen en aquest document són genèriques per a qualsevol programa d’edició de partitures. Serà necessari redissenyar i explicar les indicacions operatives del programa a utilitzar per a realitzar els exercicis de les activitats. També s’inclouen les indicacions específiques per al programa Músic del que existeixen versions en llengua catalana, castellana, gallega i anglesa.
La versió adaptada de Fem música amb l’ordinador és un material curricular de l’àrea de música, pensat per a per dur-lo a terme en el primer (o també en el segon) cicle de l'etapa de secundària obligatòria. Permet ampliar i consolidar els continguts de llenguatge musical més elementals assolits en l’àrea de música o iniciar-se en aquests continguts en cas de no haver treballat el llenguatge musical prèviament.
Considerem que l'alumne/a, mitjançant el currículum comú de música, ha treballat anteriorment els conceptes d'alçada, duració, intensitat, timbre, melodia, ritme, harmonia, textura, polifonia i forma. El material d’aquest dossier s'ha elaborat per contribuir a reafirmar aquests conceptes d'una manera experimental i pràctica mitjançant l'ús de l'ordinador, i familiaritzar l'alumnat amb aquesta eina. Creiem que el fet d'utilitzar l'ordinador per fer música és una bona manera de potenciar la motivació en els alumnes de dotze a catorze anys, tot i que no pugui arribar a tenir l'expressivitat de la veu humana o d'un instrument musical.
Tots sabem de la complexitat inherent al llenguatge musical, tant pel que fa a la tècnica instrumental com a l'abstracció de la representació gràfica musical. És evident que l'ordinador es converteix en un mitjà que facilita i simplifica aquests dos aspectes i, per tant, potència la participació dels alumnes en les tasques d'interpretació musical, de lectura i escriptura i de creació.
|