|
Un cop realitzat el control inicial d'avaluació, el professor/a podrà decidir quins són els exercicis i les activitats més adients per al seu grup. En aquest dossier es proposen exercicis d'un nivell elemental i d'altres d'una certa complexitat, per tal que les possibilitats didàctiques puguin ser útils a tothom.
Totes les activitats d'ensenyament i aprenentatge estan pensades per dur-les a terme amb l'ordinador i algunes amb el sintetitzador, però tenint en compte la dificultat que comporta l'escriptura musical per als alumnes, aquest serà un aspecte per tractar i desenvolupar al llarg del dossier; de manera que els alumnes s'hauran d'exercitar en la pràctica de l'escriptura musical en paper pautat. El professor/a serà qui, segons el seu criteri, escollirà els exercicis que cregui convenients per ser escrits en paper pautat. L'escriptura musical en una llibreta o paper pautat també ens permetrà tractar el tema de la diversitat a l'aula, ja que no tots els alumnes presenten les mateixes dificultats pel que fa a la precisió del llenguatge musical.
El fet que l'ordinador simplifiqui la tasca d'edició i execució d'una peça musical té grans avantatges, com pot ser demanar als alumnes exercicis d'una complexitat més elevada que la que els demanaríem si no comptéssim amb aquesta eina.
En iniciar les activitats és recomanable buscar un sistema que permeti emmagatzemar la feina que van desenvolupant els alumnes. És aconsellable que cada grup d'alumnes (dos o tres) que treballi amb un ordinador desi la feina en un disquet. Els alumnes hauran d'aprendre a enregistrar les peces que escriuen. Igualment, en funció del grup o dels coneixements d'informàtica dels alumnes i del professor/a que imparteixi la matèria, es podran crear directoris i subdirectoris per organitzar la feina.
|