Previ Superior Següent Navegador Introducció

L’ús de les tecnologies en el món de la musica és avui dia un fet ineludible. Qualsevol composició musical que escoltem passa en algun moment de la seva transmissió per un procés tecnològic. Aquest pot produir-se en el moment de la creació, de la interpretació o de la reproducció de l’obra musical. Gràcies a l’ús d’aquestes tecnologies, la informació i la comunicació musical s’han vist ampliades de forma extraordinària en les últimes dècades.

En la docència musical l’ús d’aquests nous recursos suposen que l’ensenyament no es deslliga de les noves formes de fer i escoltar música de la nostra societat sinó tot al contrari. La seva introducció ajuda els estudiants a entendre com s’escolta, com s’ha fet i es crea la música i per tant potencia actituds més conscients i crítiques envers el fet musical.

D’aquesta manera l’ús de recursos tecnològics en l’aprenentatge musical no solament desperta l’interès per aprendre en l’alumnat, també el prepara per a incorporar-se a la societat en que viu, cada dia més tecnificada.

L’educació musical en l’ensenyament primari i secundari ha de formar el futur públic musical i crear l’afecció i el gust per la música. Al llarg de les diferents etapes educatives els estudiants han d’aprendre a escoltar (percepció del fet musical, mitjançant de l’audició i l’anàlisi musical) i fer música (expressió, mitjançant de la interpretació i la composició).

Les tecnologies són unes eines que afavoreixen aquests procediments i milloren el seu desenvolupament ja que proporcionen nous instruments i tècniques de treball inherents al propi ús de l’ordinador.

L’ús d’aquests mitjans suposa canvis en el procés d’aprenentatge i potencien un ensenyament més actiu i àgil. L’alumnat aprèn d’una manera informal i lúdica a mesura que va descobrint i assimilant els coneixements musicals, tot exercitant el pensament crític i estètic.


RTEE Projecte
RTEE
Cristina Fuertes
cfuertes@pie.xtec.es