|
|
|
L’ús de la tecnologia crea en el professorat necessitats de formació i
autoformació constants convertint-se en un repte i motivació professional.
A més a més quan el docent introdueix les tecnologies a l’aula es produeixen
canvis importants en la manera d’ensenyar i treballar.
Una primera apreciació és que el docent perd protagonisme com a única font de saber i passar a tenir un paper de col·laboració i ajuda en el descobriment i aprenentatge del coneixements que porten a terme els alumnes. Això suposa que les relacions entre el professorat i l’alumnat i el propi alumnat també canvien. La pèrdua de protagonisme del docent es reflexa en una major atenció a la diversitat i en una major col.laboració i companyerisme entre l’alumnat. Emprant aquestes eines tothom té coses que ensenyar i aprendre. Un altre aspecte remarcable és que l’ús dels recursos tecnològics en l’aula estimulen l’autoaprenentatge de manera informal i divertida. L’alumnat es qüestiona més el que fa en classe i el perquè de les respostes que tenen una aplicació i repercussió immediata. A més la immediatesa de resposta de les eines potencia l’autocorrecció d’allò que s’està fent afavorint l’experimentació i el descobriment del coneixement. Els resultats finals de l’aprenentatge musical són més satisfactoris i no s’obliden com quan utilitzen altres recursos més tradicionals en part perquè l’aprenentatge és mes personalitzat i autònom i possibilita que els estudiants practiquen i avancin segons el seu ritme de treball. La pròpia estructura de funcionament de l’ordinador provoca que en el mètode de treball de l’alumnat es produeixen millores derivades dels hàbits de treball inherents al seu ús. Necessàriament els estudiants han de planificar les tasques i escollir de forma ordenada les rutines que portaran a terme, en conseqüència les seves actituds de treball guanyen en organització, autonomia i independència. Quan s’utilitza l’ordinador en la classe de música a més d’aprendre música, també reben cultura tecnològica que pot ser extrapolable a altres àrees del currículum. En relació a d’altres recursos musicals, el guany principal és que amb l’ordinador tot sona. Bé o malament tot sona i , per tant els errors es poden detectar i modificar més de presa i es generen actituds més crítiques en relació al propis treballs musicals. |
ProjecteRTEE |
Cristina Fuertes cfuertes@pie.xtec.es |