Activitat 3: Qui diu què?

Guia del prfessor

Els objectius d'aquest exercici són:

• prendre contacte amb fonts primàries i convertir-les ens instruments didàctics
  • descobrir els fets de Girona dintre de la Guerra del Francès

En aquests tipus d'exercici es posen en joc capacitats molt importants per l'aprenentatge com són:

• capacitat de relació
  • exercitació de la coherència
  • associació de conceptes
  • comprensió de text

Per força els alumnes, si volen resoldre correctament el text, han d'associar què pot dir cada part (la part catalana encarnada en Alvarez de Castro i la part francesa), què té sentit que diguin uns i diguin els altres. Necessariament han de pensar en la ideologia de cada bàndol i d'aquesta manera aprendran a conèixer millor les postures i les idees dels protagonistes del conflicte.

Com que l'exercici pot ser llarg i dificultós, hem donat dos nivells de dificultat. Que cada docent comenci per allà on cregui convenient tenint en compte l'edat, nivell i capacitats dels alumnes. Si voleu tenir resolt el misteri podeu fer clic a SOLUCIÓ

Portada     Crèdits del web     Mapa Web