Activitat 5: Web Quest

Procès

TOTS - Activitat 1. comuna per a tots els membres del grup

Abans de començar a treballar segons el vostre rol de treball, primer, entre tots, heu de decidir per on aniran els vostres itineraris, quins municipis voleu incloure, quins fets us agradaria destacar, etc Es tracta de fer una primera previsió. Després, des dels vostres rols, ja anireu perfilant més.

Per fer això necessiteu documentar-vos.

Podeu escoltar aquest programa de ràdio (a l'escola o a casa)

I també hauríeu de fer alguna lectura:

article de la Wikipedia

Buxaweb

article de premsa 1

article de el País de Catalunya. Busqueu pel dia 05/06/08. Que vénen els francesos

article de G.Adzerias

reportatge a vilaweb (diari escola)

guia dels escenaris de la Guerra del Francès a Catalunya. Publicada per la revista Sàpiens al num. 69 de Juliol de 2008

Si disposeu de manuals d'Història d'ESO o Batxillerat o teniu a mà els llibres descrits a l'apartat dels crèdits, fora recomanable fer una ullada.

GEÒGRAFS - Activitat 2

Heu de situar sobre el territori els municipis i monuments dels vostres itineraris. Per fer aquesta part del treball utilitzareu una nova eina de geoposicionament: FM-ATLAS.

Per aprendre com funciona podeu visitar aquest senzill tutorial

Fareu un mapa-etiqueta per a cada municipi que hagueu escollit en el vostre itinerari

Per descobrir els monuments o llocs d'interès dels municipis, el més pràctic és entrar a la web del municipi o utilitzar cercadors.

També podeu fer una ullada a aquests enllaços

la importància de Manresa
Guerra del Francès a la Catalunya Central

També podeu considerar aquesta llista de municipis en els quals la Guerra del Francès va tenir una significació especial

HISTORIADORS - Activitat 3

Vosaltres heu de destacar aquells esdeveniments més significatius que van tenir lloc en els municipis escollits o la seva contrada.
Per tant, haureu de consultar aquests enllaços i els de l'activitat 1 i redactar un petit informe (no més de 10 línies per cada esdeveniment) que acompanyi els mapes dels geògrafs

interessants articles a:

Pàgina de la Fundació d'Estudis Històrics de Catalunya

documentalistes - Activitat 4

Vosaltres heu de trobar documents escrits de l'època (fonts primàries) que tinguin a veure amb esdeveniments viscuts durant la Guerra del Francès als municipis dels itineraris.
Aquests documents han de complementar els esdeveniments triats pels companys historiadors i descriuran amb "la veu de l'època" què va passar sobre el territori.
Si a més de documents escrits, trobeu fonts iconogràfiques o cartogràfiques també les podeu considerar adients.

Els textos seleccionats aniran acompanyats d'un petit comentari vostre. Podeu veure aquest exemple i consultar aquests enllaços

Base documental d'història contemporània de Catalunya

Diari de Girona a partir de 1808

També podeu utilitzar tot el dipòsit de documentació que hi ha a la web