Treballem les Festes de Nadal- CEIP Charles Darwin

Àrea curricular

Llengua. Medi Social

Nivell educatiu Educació primària.

• Dissenyar i elaborar nadales per a cada nivell i per a cada alumne.
  • Elaborar la felicitació individual amb el nom de l’alumne i el de la classe.
  • A partir de cinquè:
    - Elaborar unes vinyetes d’aquestes festes, en grup, i realitzar el muntatge del text per part de dos alumnes de cada grup.
    - Guardar el treball a la carpeta “T : alumnes”, si no acaben en una sessió i al seu ordinador.
    - Valorar el treball de grup.
  • Navegar per la xarxa amb l’objectiu de cercar mapes i desar la informació a la carpeta de cada alumne.
  • Les Festes de Nadal (dibuixos i pomes).
  • Programa Kit Pix amb eines com ratlles per resseguir i omplir i esborrar. Per primer, es fa “L’estrella”.
  • Programa Kit Pix amb eines com la rodeta i el tampó amb dibuixos ja fets. Per segon, hauran de muntar “La Cova del Naixement”.
  • Programa Word pel text i amb eines d’autoformes pel dibuix. Per tercer, treballar el poema i les estrelles o altres petits motius.
  • Programa de Word pel text i les mateixes eines amb més utilitats. Per quart, treballar el poema i l’arbre amb llums i estrella.
  • Programa conjunt Paint/ Word per tal de portar a terme unes vinyetes tradicionals amb tots els motius tradicionals d’aquestes festes, per a cinquè.
  • Programa conjunt cerca Internet /Paint /Word per portar a terme uns continguts actualitzats amb desitjos de “Pau al Món”, pels alumnes de sisè.
Des de l’àrea TIC, l’alumnat ha d’elaborar la seva felicitació i l’ha de portar a casa. Per tant, ha de saber utilitzar els programes corresponents de text i dibuix; compaginar el text del poema amb el dibuix; guardar-ho i imprimir-ho. Després de revisar l'ortografia, hi ha la revisió del treball per part de la mestra i els més grans mitjançant una plantilla ja preparada per tal d’enganxar-hi els dibuixos.

Mostra dels treballs 1r (Melisa) - 2n (Clàudia) - 3r (Sergi) - 4t (Meritxell) - 5è (Oscar) -

5è (Ester) - 6è (Adrià) - 6è (Helena)

Contacte rtorras@xtec.net

____________________________________________________________________________