|
CEIP
JOSEP GRAS - Sant Llorenç Savall |
DATA:2n
i 3r trimestre |
|
NIVELL:
Cicle Inicial |
ÀREA:
Llengua catalana |
|
PARELLES
DE LECTURA |
OBJECTIUS |
Fomentar
l'ús de la biblioteca d'aula i d'escola.· Gaudir d'una
estona de lectura amb parella.· Conèixer un nou model
de lectura representat per un company/a d'un altre curs.·
Poder estriar de diferents possibilitats de lectura la que més
s'escau a la parella.· Recomanar un determinat llibre a un
company/a anticipant-se als seus gustos lectors.· Practicar
la lectura en veu alta. |
CONTINGUTS |
Diversitat
de textos escrits.· Interès per a escoltar diferents
companys/es que actuen com a lectors.· Aplicació de
mecanismes per a ser un model lector.· Millora de l'entonació.·
Gust per la lectura.· Respecte pels companys/es |
MATERIAL |
Diferents
possibilitats de lectura:· Contes: tradicionals, de por,
d'aventures...En format llibre o revista.· Textos científics:
d'animals.... En format llibre o revista.· Altres tipus de
textos: endevinalles, poesies, còmics, embarbussaments, receptes
de cuina...· Llibres fets pels alumnes. diaris d'estiu, postals,
felicitacions, de contes...· Diaris, revistes, catàlegs
de joguines, de disfresses...S'ha de preveure un punt de llibre
o carnet amb el registre de les lectures per cada parella. |
DURADA |
2 dies a la setmana, 20 minuts diaris. |
PERIODICITAT |
A
partir del segon trimestre i fins a final de curs. |
DESCRIPCIÓ
DE L'ACTIVITAT |
Les
tutores realitzen les parelles de lectura amb els cursos de primer
i segon de tal manera que l'alumnat de segon tingui un nivell superior
al de primer, ( s'ha de tenir en compte la diversitat en el nivell
de lectura del Cicle Inicial ).· Previ a l'activitat: Els
alumnes de segon fan el buidat de l'activitat, com la recorden del
curs passat per tal d'anar a explicar-ho a primer. Es reparteixen
per grups per tal d'explicar: COM, ON, DE QUINA MANERA realitzaran
l'activitat. També preparen i trien el material del que disposaran.
· En iniciar-se l'activitat, les parelles van a buscar la
proposta que més els agradi, i es distribueixen lliurement
per l'espai assignat ( aules de cicle Inicial, passadís).
Realitzen la lectura i omplen en el carnet : el títol, la
valoració del mateix i a qui el recomanen. · La funció
de les tutores és simplement la de suport a determinats alumnes.
|
COMENTARIS |
Es
una activitat molt gratificant que realment fomenta el gust per
la lectura i enceta noves relacions en el cicle. |
|