|
CEIP
MIQUEL MARTÍ POL |
DATA:
Febrer 2006 |
|
NIVELL:Educació
Infantil |
ÀREA:
Llenguatge verbal |
OBJECTIUS |
·
Reconèixer un conte.· Fer hipòtesis per descobrir
el conte.· Observar els personatges de la làmina.·
Adquirir vocabulari.· Fer conversa sobre el desenvolupament
del conte.· Ordenar el conte mitjançant làmines.·
Altres...... |
CONTINGUTS |
·
El conte popular |
MATERIAL |
·
Làmines tamany A3 (o semblant) per poder penjar o passar
amb el reproductor de cossos opacs, canó... |
DURADA |
·
Una sessió per la presentació del conte, ( es poden
allargar les sessions per fer el dibuix, text, etc...) |
PERIODICITAT |
·
Una vegada a la setmana per l'activitat en concret. Més sessions
si introduïm, dibuix del conte, frase explicativa etc......
|
DESCRIPCIÓ
DE L'ACTIVITAT |
·
S'ensenya als alumnes una làmina, més o menys explicita,
(depenent de l'edat).d'un conte que ells coneguin. Hauran de reconèixer,
fent conversa, de quin conte es tracta. En cas de que amb una làmina
no el reconeguin se n'ensenyarà una altra. Un cop s'hagi
reconegut el conte, es trauran la resta de làmines i s'ordenaran
situant-los en el temps ( abans, després...).Un cop haguem
ordenat el conte, els alumnes que es vegin capaços, amb l'ajut
de la mestra, l'explicaran a la resta del grup. |
COMENTARIS |
·
Es poden ensenyar dibuixos, desconeguts per ells, però que
facin referència al conte.· Es pot situar el conte
en l'època actual.· Fer-ne un projecte, · Inventar
contes seguint l'estructura del que hem explicat...· Etc... |
|