|
IES FERRAN CASABLANCAS |
DATA: |
|
NIVELL:
1r. ESO |
ÀREA:
Crèdit alternatiu |
NOM DE L' ACTIVITAT |
CONCURS DE LECTURA |
OBJECTIUS |
- Fomentar el gust per la lectura
- Fomentar el treball en equip
|
MATERIAL |
- Llibres de la biblioteca
- Relació de preguntes relacionades amb els llibres que es proposen
|
DURADA |
Un trimestre |
PERIODICITAT |
Una vegada al curs |
DESCRIPCIÓ
DE L'ACTIVITAT |
- El crèdit està adreçat als alumnes de 1r d’ESO que no fan religió. El 1r i 3r trimestre es fa formació d’usuaris de biblioteca i el 2n trimestre es dedica a l’animació de la lectura amb el concurs. Els guanyadors reben els premis el dia de Sant Jordi.
- Els alumnes participen formant grups de 4 persones, com a màxim (una d’elles és el coordinador/a)
- El concurs és voluntari però, normalment, s’hi apunten tots els alumnes.
- L’objectiu és encertar el màxim de preguntes que es fan sobre llibres de lectura que tenim a la prestatgeria “Club de lectura”.
- De cada llibre es fan 1, 2 o més preguntes relacionades amb la lectura. En total hi ha uns 40 llibres que han de llegir entre els 4 membres del grup durant el segon trimestre.
|
COMENTARIS |
- Aquest és el segon any que fem el concurs i la intenció és continuar-lo.
- El que he observat fent aquesta activitat, és que els alumnes, al formar grups, s’obliguen a llegir més que si estan sols, sobretot els que només llegeixen per obligació. A més a més com que tenen tantes ganes de guanyar (i no acaben de llegir el llibre sencer, només llegeixen fins al punt que troben la resposta), es miren molts llibres i quan acaba el concurs els tornen a agafar per la curiositat de veure com continua.
|
|