Lectures recomanades
|
EI – CI - CM : NEU |
||
Àlbum amb unes il·lustracions molt boniques per tractar el tema de la diferència i la capacitat de canvi. És adaptable als tres cicles. De l’editorial Corimbo. |
||
Lluís Garcia (CEIP Alcalde Marcet) |
CI – CM : EL SEGREST DE LA BIBLIOTECARIA |
||
Per explicar a Cicle inicial i per llegir, els alumnes de Cicle Mitjà. Editorial Magrana. |
||
Salut Vila (CEIP Juan Ramon Jiménez) |
CI - CM : ELS TRESORS DEL BOSC |
||
Els libres d’aquesta col·lecció combinen en un únic volum el relat de ficció i el llibre de coneixements per aprendre tant des de la imaginació com des de la ciència. |
||
Marta Cuadrado (CEIP Can Deu) |
CICLE MITJÀ : I SI TU VISQUESSIS ALLÍ… |
||
El desert, la sabana, Vietnam, Mongòlia… Com viuen la gent a diferents llocs del món acompanyat d’unes bones il·lustracions. Recomanable per treballar amb grups on hi ha alumnes d’altres països. |
||
Sandra Blanco (CEIP Miquel Carreras) |
D'en Ricard Bonmatí. Rosa Sensat |
|||
Glòria Herrero (CEIP Miquel Martí i Pol) |
CICLE SUPERIOR: CONTES DE BAGDAD |
|||
Aquest llibre, escrit per Glòria Arimón,presenta diversos personatges de les Mil i una nits (Alí Babà, Aladin i Simbad). Tots ells viuen històries de guerres i conflictes a l'Irak actual i busquen la pau per mitjà del diàleg i la paraula. Considerat un llibre solidari. De la venda de cada llibre es fa donació de 1€ per la tramesa de medicaments a l'hospital de San Rafael de Bagdad. Recomenat per a cicle superior. |
|||
Anna Gonzàlez(CEIP Pau Casals) |
CICLE SUPERIOR: EL NADAL D’ÀNGELA |
||
Frank McCourt, conegut per la extraordinària novel·la Les cendres d'Angela, ens captiva amb una emocionant història sobre una nena de sis anys preocupada per protegir el Nen Jesús del fred de l'hivern. |
||
Anna Gonzàlez(CEIP Pau Casals) |
EDUCACIÓ INFANTIL: “COCORIQUEC” | ||
Ei, he trobat un llibre adreçat als nens /es de P3 i P4 que agrada molt !!!! Es diu COCORIQUEC. |
||
Montse Traver(CEIP Andreu Castells) |
EDUCACIÓ INFANTIL i CICLE INICIAL: RECULL DE POEMES I CANÇONS |
||
Us recomano aquest recull de poemes i cançons de l’Abadia de Montserrat. Són poemes de la Joana Raspall, musicats. Realment estan bé i va dirigit bàsicament a EI i CI. |
||
Montse Traver(CEIP Andreu Castells) |
CICLE MITJÀ:“LA CARLOTA I LA MONA LISA” |
||
Hola companys i companyes, |
||
Gemma Campabadal (CEIP Arraona) |
|
EDUCACIÓ INFANTIL: "ELS ANGELETS" |
||||
Sobre
els angelets no sé on pots trobar la tradició catalana explicada
en conte; la castellana, el Ratón Pérez té una web
del cervantes virtual molt curiosa, dóna-li un cop d'ull: http://cvc.cervantes.es/actcult/raton/
. Ara, amb la pel·lícula segur que es reedita el conte.
Sinó, potser et serveix un altre ratolí digitalitzat: "Genius,
el ratolí de l'ordinador" http://www.totcontes.com/view.php?p=L:manuel1
Que els angelets et portin bones energies. Bones lectures. |
|||||
Marisol Calderón |
|
CICLE INICIAL: "EN TITO BUSCA NAS" |
|
Aquest llibre el vam presentar a la biblioteca als nens/es de Cicle Inicial i els va agradar molt. Hi havia un silenci absolut i les rialles anaven sorgint a mida que anava provant-se els diferents nassos. Des que el vam presentar se'l miren més sovint. | ||
Martina Cuadrado (CEIP Can Deu) |
SECUNDÀRIA: "NOVEL·LA I CONEIXEMENT CIENTÍFIC" |
|||
Aquests
dies he tingut el plaer de llegir uns llibres del "projecte solaris"
que combinen molt bé la intriga o la novel·la per a adolescents
i el coneixement científic explicat d'una manera molt amena i amb
molt rigor científic. ....I com que aquest és l'any de la ciència he pensat que seria un bon moment per recomanar als nostres alumnes aquest tipus de lectura.... Concretament els dos que he llegit i que us recomano són: -No em bacil·lis! (tracta del món de les infeccions) -Ulls de pantera (per entendre el la genètica) |
|||
Consol Rios (IES Ferran Casablancas) |
|
CICLE SUPERIOR: "EL PETIT PRÍNCEP" |
|
Els nens/es de sisè sempre es queixaven de que la lectura de llibres era terriblement avorrida, i vaig decidir fer una lectura dramatitzada del Petit Príncep. El llibre els ha anat enganxant i agradant fins el punt que algun dia han volgut que els hi llegeixi algun capítol més. Dediquem un quart d'hora de la biblioteca a lectura i comentari (dos o tres capítols per setmana). Esperem que quan ja finalitzem la lectura la seva visió dels llibres, concretament de la lectura, hagi variat. | ||
Martina Cuadrado (CEIP Can Deu) |
|
LECTURA EN VEU ALTA AL CICLE SUPERIOR |
||
Us recomano com a lectura en veu alta, col·lectiva, als grups de 5è i 6è Les bruixes de Roald Dahl (Ed. Empúries) i Babe, el porquet valent de Dick King-Smith (Ed. Emecé). Penso que són llibres que tenen l'èxit assegurat.Jo plantejo les sessions de lectura a la biblioteca en dues estones diferenciades. A la primera, jo llegeixo per a tot el grup durant uns vint minuts el llibre que us he recomanat i després, a la segona part de la sessió, cadascú llegeix en silenci, individualment el llibre que ha triat. Funciona bé i tant els nois com jo gaudim de la lectura. | |||
Dolors Gibert (CEIP Samuntada) |
|
CICLE MITJÀ I SUPERIOR: "LECTURA EN VEU ALTA" |
|
Aquesta lectura l'he feta tant a cicle superior com a cicle mitjà i a tots els cursos els ha agradat. Fins i tot els de sisè el van voler tornar a escoltar. Després sempre hi ha una estona per fer un debat obert. Què els ha semblat el conte, si han sentit mai por, si és necessari un exèrcit per enderrocar un enemic, si val la pena convertir els teus enemics en amics... Penso que és un conte que se li pot treure força profit, el llibre és: EL PAPU. Albo Pablo, A.C. Quarello Maurizio. OQO EDITORA | ||
Salut Vila (CEIP Juan Ramón Jiménez) |
|
CICLE MITJÀ: "Col·lecció I QUÈ? de La Galera" |
||
Ha estat al segon trimestre que en acabar la catalogació he començat a mirar i comprar coses com la col·lecció de 12 títols: I què? de la Galera. N'he treballat 3: "Visc en dues cases", és potser el que més èxit ha tingut. També hem llegit junts "Estic grassonet" i "A mi em patina la egga". A partir de les lectures s'han establert una sèrie de debats prou interessants i enriquidors. Ara estem fent un treball escrit sobre l' I què? què més els preocupa i com podeu imaginar surt de tot. És una bona teràpia que recomano a les tutores des de tercer. | |||
Teresa Ventura (CEIP Sant Esteve) |
|
GUIA LLIBRE PER A LA POSADA EN MARXA DE LA BIBLIOTECA |
|
Us recomano un llibre on trobareu moltes idees ,a tots els nivells, per a les vostres biblioteques: fonts de finançament, selecció i adquisició de documents i organització del fons. Al final hi ha orientacions pedagògiques, en forma de fitxes pràctiques, per dinamitzar la biblioteca escolar i propostes per a la utilització creativa de tots els materials de la biblioteca, encara que ni de bon tros són tan creatives com les del Jaume Centelles. Guia Pràctica de la Biblioteca Escolar. Jordi, Catherine. Col·lecció: Biblioteca del Libro; 69. Editorial. Fundación Germán Sánchez Ruipérez. Salamanca. | ||
Rosa M Rodríguez (CEIP Catalunya) |
CRP del Vallès Occidental I- Sabadell - S. Quirze del Vallès |