A) EL COS: IMATGE I PERCEPCIÓ (CICLE INICIAL)
|
|||||
OBJECTIUS OPERATIUS
|
CRITERIS D’AVALUACIÓ
|
PROVA
|
DESCRIPCIÓ DE LA PROVA
|
||
|
|||||
1.1
|
1.1 Que sàpiga
indicar quina és la seva mà dreta, esquerra, peu dret i peu esquerra.
|
1.1 Agafar un objecte petit amb la mà o peu que se li digui.
|
1.1 Donats
dos objectes, se li donarà al nen/a l’ordre d’agafar i/o xutar aquest
material. El mestre en donar l’ordre combinarà per una banda els membres
a utilitzar (inferior/superior) i d’altra banda el costat (dreta - esquerra)
. Els dos
objectes seran materials que tant es puguin xutar com agafar (ringos,
pilotes petites,...) Aquesta
activitat es farà 5 cops |
||
2.
COS
|
|||||
2.1 |
2.1
|
A)
Localitzar
les parts del cos en un dibuix de nen/a de cara i d’esquenes.
B)
Joc
d’ “En Pere diu.... “
|
2.1
A)
Es
donarà una fitxa amb els noms de
les parts del cos que volem que localitzin ,i
l’alumne haurà de dibuixar les fletxes de la part del cos que
volem que localitzin al nom corresponent. B) El joc consisteix en què el mestre diu la frase “En Pere diu”
i a continuació la part del cos que vol que els nens es toquin. |
||
2.2
|
2.2 Que sàpiga realitzar l’acció corporal determinada
a l’estímul donat. |
A)
Estímul
auditiu
B)
Estímul
visual
|
2.2
A)
Estan
en quatre files. Cada fila té
assignat un color. Tots estan drets. Quan anomenes un color tot el grup
s’ajup i manté la posició fins que no anomenes un altre color. Qui s’equivoqui
se li dona una tarja groga.
B)
El
mateix joc però la mestra tindrà una caixa dreta amb quatre mocadors,
de manera que els alumnes no els veuran. Quan aixequi un mocador els
alumnes hauran de saber quina acció han de realitzar |
||
|
|||||
3.1 Mantenir
l’equilibri corporal variant la base de sustentació i el centre de gravetat
|
3.1 A) Que
sàpiga aguantar l’equilibri amb un peu 10”. Realitzar-lo primer amb
una cama i després amb l’altra. B) Qualsevol
posició corporal serà vàlida mentre aguanti 10” amb un peu |
3.1 Aguantar 10” l’equilibri amb un peu. Realitzar-lo amb les dues cames.
|
3.1
A)
Tots alhora faran l’activitat
(si bé podem tenir la classe estructurada en petits grups). |
||
|
3.1.2 A) Que sàpiga saltar a peu coix sense perdre l’equilibri . B) Que sàpiga guardar l’equilibri tant amb el peu dret com amb l’esquerra. |
3.1.2 Saltar a peu coix sense perdre l’equilibri
en un recorregut de 5 metres. Realitzar-ho amb les dues cames. |
3.1
Donades dues línies separades per 5 m. l’alumne saltarà a peu coix primer
amb un peu i després amb l’altre, aquesta distància. |
||
3.2 Realitzar desplaçaments sobre petites alçades guardant l’equilibri. |
3.2 A) Que sàpiga desplaçar-se cap endavant sense caure, per sobre d’un banc suec girat. Un cop col.locats damunt del banc (valorarem només el desplaçament)
|
3.2 |
3.2 |
||
4.1 Controlar
conscientment la inspiració
i l’expiració per les diferents vies: nas i boca.
|
4.1 Que utilitzi
de forma conscient o voluntària :el nas i la boca per a inspirar i expirar.
|
4.1 Moure una pilota de tennis –taula o una boleta
de paper de seda per un terra llis
utilitzant la respiració.
|
4.1
A)
El
nen realitza una inspiració tant forta com pugui pel nas i expira perquè
la pilota vagi el més lluny possible. El mestre/a observarà un per un i anotarà el resultat.
B)
El mateix però agafa aire per
la boca i el deixa anar pel nas. |
||
5.
EL TO MUSCULAR
|
|||||
5.1 Executar
moviments alternant la tensió i la relaxació de tot el cos
|
5.1 A) Que sàpiga realitzar desplaçaments amb poc
o molt to muscular.
|
5.1 A) Joc d’imitació
|
5.1 A)
Imitar un “blandibú, o flube”, o un robot. El mestre observarà a tots els alumnes a la vegada i anotarà
aquell que no faci correctament l’activitat.
|
||
6. L’ESPAI
|
|||||
6.1 Utilitzar
les nocions d’oreintació espacial (endavant-enrere /dreta-esquerra
/ amunt-avall / dins-fora) per al moviment corporal global i segmentari.
|
6.1 Davant
dues ordres donades col·locar un objecte sempre en la direcció o sentit
que se li indiqui.
|
6.1 Joc del cèrcol
|
6.1 Situat
el nen amb els ulls tapats, asseguts o drets, dins un cèrcol, moure
els segments o desplaçar-se seguint les nocions espacials indicades.
Ex. -Treure
les mans fora del cèrcol - Un pas a l’esquerra / davant
el cèrcol |
||
6.2 Realitzar moviments correctament en la direcció
que es demana combinant com a mínim dues nocions especials de les treballades
al punt 5.1. |
6.2 Davant
dues ordres donades es desplaça
sempre en la direcció o sentit que se li indiqui.
|
6.2 Joc “el
Pere diu...”
|
6.2 El mestre diu dues nocions espacials combinant-les
i el nen col.loca l’objecte seguint-les. Els nens
estan davant del mestre repartits per l’espai i amb un objecte (anella,
pilota,...) a les mans. Ex. Avall
i a la dreta/ amunt-darrera |
||
7.
TEMPS
|
|||||
7.1 Desplaçar-se
o moure’s seguint un temps binari. |
7.1 Que sàpiga seguir un ritme marcat (desplaçant-se
o movent un segment corporal ) on es combinin diferents velocitats,
inclús la pausa |
7.1 Seguir el diferents ritmes
del pandero que hi
haurà gravats en una
cinta de cassette
|
7.1 El mestre
marca un ritme i el nen es desplaça seguint-lo. Quan para de picar el
nen queda quiet com una estàtua.
|
||
7.2 Que sàpiga seguir un ritme amb els diferents segments corporals |
7.2 Igual
que la prova anterior però amb seguint el ritme amb els diferents segments
corporals |
7.2 Es farà
la mateixa prova i se li dirà al nen/a que segueixi el ritme amb algun
dels segments corporals, sense que
hi hagi desplaçament. |