Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
Carnaval
Educació Inafantil, 2n cicle
Les festes i celebracions
Descoberta de l'entorn social i
natural

Centre

Equip de mestres d'Educació Infantil
CEIP Jacint Verdaguer de Sils
A la nostra escola no és tradició confeccionar grans disfresses, ni fer rues pel poble... però aquest motiu no significa que els nens/es no visquin una setmana de "disbauxa" i diversió.
La mainada es troba un personatge disfressat, en Kuais (un ninot de P3). Ens porta una cinta de cassette i un gran bagul. A la gravació ens explica que és el Rei Carnestoltes i que ens manarà coses molt divertides, també ens canta dues cançons i decreta que s'aprenguin. El bagul és ple de capes, vestits, barrets, antifaços i altres elements per disfressar-nos i crear històries fantàstiques. Seran els racons de les disfresses.
Aquest ninot donarà cada dia la consigna del que cal posar-se l'endemà : "El Carnestoltes mana..." A nivell de cicle ens trobarem diàriament davant del Sr. Rei per saber què ens ordena, i al matí següent li haurem de mostrar. Les consignes poden ser variades: portar un buf al cap, el nas pintat, dur corbata, vestir-se amb roba estrafolària, dur els mitjons de diferent color, portar barret, arribar amb la cara pintada...
Durant la setmana es treballarà la tradició del Carnaval, i cada nen/a realitzarà la seva pròpia careta, seguint una temàtica determinada i utilitzant tècniques de plàstica diverses. El dijous a l'aula, s'elaboren les coques i es fa la passejada pels entorns de l'escola i la berenada de dijous gras a la tarda.
Aquesta setmana poc ensopida s'acaba amb una festa de carotes, amb música i ball a nivell de cicle.
El dimecres de cendra arribarà la Vella Quaresma a l'escola, per renyar, espantar i prohibir les coses a la gent. És un personatge-mural de mida gran i confeccionat per tots els alumnes del cicle. Aquest any duia unes faldilles fetes amb collage de multitud de pedaços de colors i formes variades, i unes mitges i unes sabates reals.
Cada divendres de quaresma, el cicle es reunirà al costat d'aquest personatge per llegir l'acció que ens proposa de corregir, i autoavaluar-ne els resultats. Serà una estona setmanal de reflexió col·lectiva per tal de millorar els comportaments i les relacions socials, ja que les consignes proposades es basen en actituds de respecte, convivència, hàbits a l'aula i al pati, etc.
A nivell de primària proposen als alumnes les mateixes consignes que nosaltres per disfressar-se en la setmana del Carnaval, i disposen també d'una Vella Quaresma.
2002 - 2003