Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
Uns nens, un col·legi, un carrer: Mossèn Cinto Verdaguer
Infantil i Primària
Setmana cultural
Llengua catalana. Coneixement del medi social i natural

Claustre de Professors
CEIP Jacint Verdaguer de Sils
"Uns nens, un col·legi, un carrer" és el lema de la celebració de la Setmana Cultural d'aquest curs a la nostra escola en homenatge al poeta que li dóna el nom.
A la nostra escola ja fa força anys que celebra una setmana cultural, a les darreries del segon trimestre, amb temàtiques ben variades : "Els estanys de Sils", "Jo dibuixo, tu dibuixes...", "I si és natural...Millor!", "Visca el color", "Ens agrada comunicar-nos", "Un llenguatge universal? el musical", "Comença l'espectacle", "Una passejada per l'espai", "1,2 3... comptem i juguem",... És una activitat perfectament consolidada
Enguany, però, té un caire més especial ja que arribem a la 18ena edició i aprofitant la celebració del centenari de la mort de Jacint Verdaguer, durant tota la setmana s'han programat activitats per intentar recuperar el llegat d'aquest poeta i apropar-lo als nostres alumnes.En motiu del centenari de la seva mort, homenatjarem a Jacint Verdaguer intentant recuperar, d'alguna manera, el seu llegat. Hi hem dedicat la Setmana Cultural.
Basem les activitats d'aquesta setmana lúdica en diferents aspectes:
1.- L'amor de Verdaguer per la natura i la muntanya.
S'han fet tallers de muntanya: muntanya inflable, rocòdrom, pont tibetà de cordes, tirolina... Vam comptar amb els monitors del mòdul d'Esport i Aventura de l'IES "Pere Alsius" de Banyoles
2.- El sentit espiritual de Verdaguer i el seu amor per la música : molts dels seus poemes són ara cançons popularitzades. S'han dut a terme tallers d'instruments i d'audicions musicals pel grup "A tot música"
3.- L'amor de Verdaguer per la poesia. S'han celebrat uns Jocs Florals amb poesies que han escrit els nens/es de primària, motivats pel treball sobre el poeta. L'acte de cloenda de la Setmana Cultural van ser la lectura dels poemes guardonats i el lliurament de premis a les diferents categories. Se n'editarà un llibret.

A nivell de cicle es varen muntar diferents tallers : elaboració de punts de llibre utilitzant tècniques variades, escenificació de llegendes escrites per l'autor, il·lustració de textos, construcció de joguines amb material de rebuig (simulant els pocs recursos que es disposava fa un segle)... i d'altres tallers lúdics i d'ambientació de l'escola.
També hem realitzat activitats sobre l'època que va viure Verdaguer:
Demanant la col·laboració dels pares, es va preparar una exposició d'eines i objectes antics fent al·lusió a l'època que va viure el poeta.
Vam tenir l'aportació de la Sra. Carmina Rabasseda i de la Sra. Júlia Manero en explicació de contes i llegendes antigues, jocs i cantarelles d'abans...
Per l'últim dia es va organitzar un Gran Joc en equips. Es varen distribuir tots els alumnes en grups barrejant-los des de P3 a 6è, i calia superar diferents controls on havien de jugar a jocs d'abans.. Es pretenia establir una dinàmica sense competició, on els nens/es havien de jugar, aprendre i recordar jocs tradicionals, tot mantenint una cohesió i col·laboració de grup; i alhora poder-los donar un ventall de varietat lúdica per aplicar en hores d'esbarjo. Superant els controls, anaven aconseguint unes etiquetes de referències geogràfiques (de Catalunya i altres indrets del món) que varen ser significatius per Verdaguer. Al final del joc es va fer una posada en comú per tal de col·locar les etiquetes en un mapa mural i fer una síntesi del recorregut per la vida i l'obra de l'autor.
El dia 16 de Maig, la nostra escola ha estat convidada a una trobada a Folgueroles amb activitats sobre Verdaguer. És una diada organitzada per l'escola i el municipi on va néixer el poeta, i s'ha pensat per trobar-se tots els centres que comparteixen el nom de l'autor.
Aquest any, la nostra revista "L'Espirolet" serà un monogràfic sobre Mossèn Cinto Verdaguer.

2002 - 2003