Títol Nivell Temàtica Àrees relacionades

Centre

Núria Guitart
CEIP Guilleries de Sant Hilari Sacalm
El Comitè Ambiental està format per alumnes representants de les diferents classes de 1er a 6è. Fins ara, l’integraven només alumnes de 5è i 6è i la nova composició té com a finalitat que aquest òrgan sigui més representatiu del col·lectiu d’alumnes i que les informacions, decisions i propostes arribin més directament a les classes i a la inversa, que puguin arribar al Comitè Ambiental idees, solucions i problemes que es detecten a l’escola, d’una forma més directa i participativa.
Els representants han estat escollits pels companys de classe i, en alguns grups, el càrrec es rotatiu. Ens reunim una vegada al mes, en principi en dimecres de 12 a 1, Durant la reunió, els alumnes prenen nota dels acords o qüestions que han de fer arribar als seus companys i preparen una acta col·lectivament. Els alumnes de 1r. utilitzen l’acta, passada a net, per explicar la reunió a la seva classe.
El treball que fa el comitè consisteix en realitzar propostes, que puguin expressar necessitats i interessos sobretot en matèria ambiental i de millora per a l’escola.
La Comissió Ambiental vetlla pel manteniment de les instal·lacions i la correcta recollida de residus (paper, matèria orgànica...) quan es fan festes a l’escola, pel correcte ús del paper de WC, del sabó i el paper de mans i se’n porta un control; fa un recull de les notícies de temàtica ambiental de la comarca i província i si s’escau, del món i prepara tests d’ecosondeig que apareixen setmanalment al tauló d’anuncis de l’escola.
Una de les propostes més reeixides fins ara ha estat que cada classe tries un animal de l’entorn de les Guilleries com a mascota i en fes un estudi ben complet per conèixer-lo. Totes les classes han treballat de valent i han fet treballs de coneixement de les seves mascotes molt elaborats. Des del Comitè Ambiental se’n fa el seguiment. Aquest curs cada classe ha adoptat un arbre del pati i n’ha fet un projecte de treball.
El Comitè Ambiental s’encarrega també d’organitzar la recollida de les deixalles per la festa de la castanyada, prepara l’ecosondeig que ve a ser com una mena de test sobre matèria ambiental que es posa periòdicament al tauler d’anuncis de l’escola i recull notícies de temàtica ambiental de la comarca i província.
A l’escola fa un parell de cursos que funciona aquest comitè i els seus components n’estan molt satisfets perquè són conscients que fan una feina molt important.
2003 - 2004