Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
...

M. Eugènia Díaz
Escola Vedruna d'Arbúcies

A 6è de Primària , des de fa alguns cursos, estem portant a terme el projecte de creació d'una aula d'autoaprenentatge per treballar l'àrea de llengua anglesa. Aquesta aula està concebuda com un espai en el qual l'alumne és un element actiu, juntament amb l'adult que dirigeix el seu aprenentatge, i aprèn a ser autònom i a autoavaluar-se.

L'alumne parteix del seu coneixement i, de mica en mica, el pot anar augmentant i consolidant. En aquesta aula es treballen continguts utilitzant diferents procediments i sempre hi ha una autoavaluació, de manera que l'alumne pren coneixement del seu procès d'aprenentatge.

Prèviament vam fer una recerca de material per confeccionar els diversos racons: listening, reading, vocabulary, grammar, drama...; diccionaris; cançons d'actualitat i jocs de taula.

En primer lloc vam confeccionar el material pedagògic. Dels llibres d'activitats i dels llibres de text en vam elaborar fitxes autocorrectives. Aquestes fitxes es guarden dins d'una funda de plàstic que té a la part superior esquerra un gomet de color corresponent al nivell: nivell 1 (gomet verd), nivell 2 (gomet groc), nivell 3 (gomet vermell). er al treball de les cançons vam agafar les lletres i en vam esborrar algunes paraules, deixant al costat de cada espai dues opcions. En aquest racó hi ha fitxes autocorrectives de cançons amb tota la lletra. També vam gravar en cassets listenings (situacions de la vida quotidiana: una festa, preguntes al carrer,...) que aprofitem per al racó de drama. En aquest racó els alumnes han d'escenificar un diàleg. L'audició es fa amb wàlkmans i/o cassets.

L'aula queda repartida en les seccions següents:

Reading (racó de lectura): L'alumne pot triar segons un criteri de dificultat. Ha d'anar passant pels diferents nivells. L'objectiu és augmentar el vocabulari i millorar la comprensió de textos escrits.

Wrtting (racó d'escriptura): L'alumne ha de composar textos breus (descripcions, gustos, preferències...). L'objectiu és aplicar les estructures gramaticals treballades.

Vocabulary: L'objectiu és ampliar el nombre de paraules en anglès. El tipus de fitxes és molt variat: mots encreuats, relacionar paraules amb imatges, agrupaments en camps lèxics, sinònims, etc.

Grammar: Les fitxes incideixen en aspectes morfològics i sintàctics.

Drama (racó d'interpretació): L'alumne representa diàlegs breus. L'objectiu és treballar la llengua en situacions comunicatives i afavorir l'expressió oral aprofitant la desinhibició dels alumnes.

El treball seguint aquesta metodologia ha engrescat molt els alumnes. Cada alumne segueix el seu propi ritme d'aprenentatge. L'autoavaluació afavoreix la valoració dels seus avenços i el poder treballar el nivell de dificultat adequat a les seves necessitats.

2003 - 2004