Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
Educació Artística - Llenguatge - Matemàtiques - Coneixement del Medi Social

Jaume Ullastres, Gemma Soler, Irene Mercado, Anna Boix
CEIP la Vall d'Osor
Projecte de treball interdisciplinar que es realitza per cicles durant el segon trimestre del curs 03-04. En l'àrea d'educació visual i plàstica el projecte adopta el caràcter d'intercicles i es desenvolupa per mitjà de diversos tallers de plàstica.
El projecte es complementa amb una sortida al Museu Dalí i la realització de la Setmana Cultural amb el tema : "Som artistes".
Es proposa als alumnes un treball sobre la vida, obra i tendències de Salvador Dalí adaptat al nivell maduratiu de cada cicle educatiu. Els d'educació infantil i cicle inicial es centren més en la vida del pintor amb l'objectiu de despertar la curiositat i l'interès dels més petits envers l'obra de Dalí desvetllant les capacitats de percepció i d'observació tot cercant de forma lúdica diversos elements de l'obra daliniana. Es realitzen activitats individuals, en petit grup i en gran grup que abarquin les diferents àrees d'EI i CI i que proporcionen un aprenentatge global i significatiu de l'artista. El cicle mitjà es centra més en l'obra de Dalí, amb l'objectiu d'aprendre a valorar en la seva pintura, els valors estètics, de disseny i de comunicació visual que hi són presents i conèixer el significat dels símbols de la seva obra pictòrica. I els de cicle superior centren el seu treball en les tendències de l'artista, analitzant la utilització d'elements onírics i simbòlics de l'imaginari dalinià i l'ús de la llum, l'ombra i el color en les diverses tendències. Es realitzen composicions gràfico-plàstiques que expressin sensibilitat en el traç, personalisme expressiu i resultats originals prenent com a punt de partida les característiques de les diferents tendències en que s'inspirà el pintor. També es fa recerca bibliogràfica i d'internet.
A nivell general d'escola tot aquest treball es reforça amb una exposició intercicles, dues vegades al mes, per donar a conèixer a la resta de companys els aprenentatges i descobriments que es van fent sobre el pintor, la realització d'una disfressa daliniana, una jornada de portes obertes daliniana amb els pares, la realització de tallers intercicles cada quinze dies per ambientar l'escola al voltant dels símbols de la pintura daliniana i la confecció d'un trenclaclosques col·lectiu sobre una obra de Dalí, entre d'altres activitats.

En el CRP hi ha el dossier del projecte, les làmines del racó de pintura daliniana i el joc de memory confeccionat en el centre.
2003 - 2004