Els
principals components d'aquesta unitat de programació
de durada de dues setmanes són : el racó de les
disfresses, el ninot de Carnestoltes i el dia de Carnaval amb
la disfressa , la cercavila i la festa al pati de l'escola.
Comencem amb el racó de les
disfresses; a cada classe els infants tenen al seu abast diferents
peces de roba i complements variats de vestir: ulleres, barrets,
bosses, collarets, braçalets... que poden explorar, manipular
i utilitzar al seu gust per a disfressar-se.
El fil conductor de totes les activitats
és el ninot en Carnestoltes, ell passa cada matí
per les classes i ens convida a ballar, a cantar i ens engresca
a seguir una consigna per l'endemà. Els pares i les mares
també estant convidats a fer-les.![](imatges/disfresses2.jpg)
- Què diu en Carnestoltes?
- Diu que demà hem de portar un barret al cap.
- I dimecres?
- Diu que un mitjó de cada color has de portar si a la
llar vols entrar!
Algú
podria veure en Carnestoltes com un ninot mal forjat amb pals
d'escombra, un tros de llençol, un cap gros i quatre
cintes que li pengen pel davant i pel darrera, però per
a nosaltres és molt més que això: és
l' amic que vol encomanar la gresca i l'alegria a tots els que
convivim a l'escola.
Sabent que s'acosta el seu comiat,
el dimarts de Carnaval, en Carnestoltes ens convida a fer una
cercavila pel poble lluint la nostra disfressa i saludant a
tothom. A la tarda convidem a les famílies a berenar
amb nosaltres i a dir adéu a en Carnestoltes.
D'aquesta manera, sense qui
no vol la cosa, amb l'ajuda d'en Carnestoltes, anem perdent
la por a disfressar-nos i a pintar-nos, aprenem a reconèixer
la pròpia imatge en el mirall i a identificar els companys
, anem ampliant el nostre vocabulari, aprenem a manifestar les
emocions i els sentiments i a verbalitzar les experiències,
fem participar a les famílies i, per damunt de tot, en
Carnestoltes ens ajuda a riure i a ser feliços.
|