Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
Carnestoltes i el racó de les disfresses
Llar d'infants
Interdisciplinaria
...

Centre

Equip educatiu
Llar d'infants El Carrilet d'Amer

Els principals components d'aquesta unitat de programació de durada de dues setmanes són : el racó de les disfresses, el ninot de Carnestoltes i el dia de Carnaval amb la disfressa , la cercavila i la festa al pati de l'escola.

Comencem amb el racó de les disfresses; a cada classe els infants tenen al seu abast diferents peces de roba i complements variats de vestir: ulleres, barrets, bosses, collarets, braçalets... que poden explorar, manipular i utilitzar al seu gust per a disfressar-se.

El fil conductor de totes les activitats és el ninot en Carnestoltes, ell passa cada matí per les classes i ens convida a ballar, a cantar i ens engresca a seguir una consigna per l'endemà. Els pares i les mares també estant convidats a fer-les.

- Què diu en Carnestoltes?
- Diu que demà hem de portar un barret al cap.
- I dimecres?
- Diu que un mitjó de cada color has de portar si a la llar vols entrar!

Algú podria veure en Carnestoltes com un ninot mal forjat amb pals d'escombra, un tros de llençol, un cap gros i quatre cintes que li pengen pel davant i pel darrera, però per a nosaltres és molt més que això: és l' amic que vol encomanar la gresca i l'alegria a tots els que convivim a l'escola.

Sabent que s'acosta el seu comiat, el dimarts de Carnaval, en Carnestoltes ens convida a fer una cercavila pel poble lluint la nostra disfressa i saludant a tothom. A la tarda convidem a les famílies a berenar amb nosaltres i a dir adéu a en Carnestoltes.

D'aquesta manera, sense qui no vol la cosa, amb l'ajuda d'en Carnestoltes, anem perdent la por a disfressar-nos i a pintar-nos, aprenem a reconèixer la pròpia imatge en el mirall i a identificar els companys , anem ampliant el nostre vocabulari, aprenem a manifestar les emocions i els sentiments i a verbalitzar les experiències, fem participar a les famílies i, per damunt de tot, en Carnestoltes ens ajuda a riure i a ser feliços.

2003 - 2004