Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
Visual i Plàstica

Maria Vilamitjana i Rosaura Garcia
CEIP Juncadella de la Cellera de Ter

Amb els alumnes de cicle mitjà hem fet un treball d'investigació sobre la gallina. Aquest projecte de treball té com objectius: Reconèixer la gallina com animal de granja, comprendre les funcions de relació, de nutició i de reproducció i valorar els avenços científics en la cria d'animals com és la utilització de la incubadora. Per a dur a terme aquest treball amb els nostres alumnes hem comptat amb l'assessorament i la col·laboració de Xavier Puigvert, professor de la UdG.

Hem fet un dossier que recull els conceptes principals relacionats amb el coneixement de la gallina: au domèstica, parts principals del seu cos, alimentació, aparell digestiu, reproducció, incubació. Paral·lelament s'han anat fent altres activitats, la més significativa de les quals va ser la posta de 23 ous fecundats a la incubadora i el seguiment de tot el procès d'incubació durant 22 dies, fins al naixement dels pollets. Després d'estar uns dies a la naixedora i d'haver rebut la visita de tots els alumnes de l'escola, cada alumnes de cicle mitjà que ho volia, podia emportar-se un pollet a casa.

Aquesta experiència l'hem conservat en forma d'un arxiu de powerpoint que podem utilitzar per fer una presentació als altres cursos de l'escola o als pares dels propis alumnes.

La gallina

2004 - 2005