Títol Nivell Temātica Ārees relacionades

Centre

Claustre de professors i AMPA
CEIP la Vall d' Osor

Aquesta activitat és una experiència de col·laboració específica de l'AMPA de l'escola i el claustre de professors en el marc de l'horari lectiu dels alumnes. L'activitat la realitzen tots els cicles i és coordinada per una mare que compta amb la col·laboració d'un avi del poble que, de tant en tant, hi dóna un cop de mà.

Es treballa a l'hort i al jardí els divendres a l'hora d'esbarjo amb una periodicitat quinzenal. i es fa barrejant els alumnes en grups heterogenis: educació infantil amb cicle superior i cicle inicial amb cicle mitjà com a forma de treball cooperatiu.

La tasca dels mestres consisteix en participar en l'activitat pròpiament dita i programar les activitats a fer dins l'aula relacionades amb l'àrea de naturals/coneixement del medi natural (àrea 2 Ed. Infantil)

Les verdures que es recullen solen tenir dos processos: d'una banda, cada alumnes porta a casa un exemplar del què s'ha plantat a l'escola i de l'altra, la cuinera de l'escola fa un plat perquè els alumnes de l'escola tastin alló que han plantat i cuidat que, moltes vegades, desconeixen. Per exemple, la cuinera ens va fer una amanida d'espinacs del nostre hort.

En la realització d'aquesta activitat els alumnes aprenen moltes coses relacionades amb la morfologia i les funcions de les plantes, la relació de les plantes amb el clima, les eines més habituals de conreu, les feines de l'hort al llarg de l'any... i també aprenen a conèixer les propietats, els beneficis i la preparació dels aliments treballats per al seu consum. Alhora, adquireixen responsabilitat en les tasques de manteniment i cura de les plantes de l'entorn, capacitat de cooperar entre companys/es de diferent cicle, interès per l'observació i l'estudi de plantes i també per una alimentació sana i adequada.

2003 - 2004