Títol Nivell Temàtica Àrees relacionades
...

Laura Masferrer, Olga Riera, Mati Julià
CEIP Dr. Carulla d'Arbúcies
Ja fa anys, a l’escola organitzem una jornada per a cada cicle on es treballa algun aspecte concret des de l’àrea d’educació física. Entenem l’educació física com aquella part de l’aprenentatge que permet obtenir experiències mitjançant el moviment, que desenvolupa la salut, les habilitats físiques i les actituds socials, entre d’altres.
Així doncs, s’obre un gran ventall de continguts i possibilitats: iniciació esportiva, atletisme, expressió corporal, habilitats motrius, ...de manera que, a partir del component lúdic, el nen alhora que gaudeix, desenvolupant les capacitats físiques i psíquiques, adquireix hàbits de salut, de convivència, de pertinença a un grup i d’acceptació de normes. La darrera edició l’hem dedicada als jocs populars de les comarques gironines, d’una banda per variar de les jornades típiques d’atletisme o purament esportives i d’altra, perquè treballant els jocs populars, alhora que potenciem la seva recuperació ens permet desenvolupar diferents capacitats des de la vessant educativa:
  • les capacitats motrius: percepció i execució de respostes motrius.
  • les capacitats cognitives: observació i anàlisi de les diferents situacions.
  • la dimensió social: creació de lligams afectius, aprenentatge social i acceptació de normes.

Per a a cada cicle es van escollir un seguit de jocs populars, adients a les edats de l’alumnat. Així, durant el matí, cada cicle va fer un seguit de jocs de forma rotativa. Per al CM i el CS van sortir escollits: els quatre cantons, picamans, matar, yuppi o marissa, saltar i estirar corda, passar el corrent i passar l’anell. Per al CI i EI: la cadena, el mocador, la sabateta, el pica paret, la gallineta cega, buscar casa, el palet, arrencar cebes i saltar a corda. Durant la tarda es van fer minipartits de voleibol i futbol entre les diferents classes, i la resta de temps els alumnes van utilitzar materials portats per ells mateixos: cordes, patins, bicicletes, patinets, raquetes, botxes, discs coladors

2002 - 2003