Títol Nivell Temàtica Àrees relacionades
En Massagran visita la nostra escola
Primària
Animació de la lectura
Llengua catalana

Comissió de Biblioteca
CEIP Guilleries de Sant Hilari Sacalm
Aquesta experiència l’hem dut a terme en el marc de la setmana de Sant Jordi. A l’escola ja fa una anys que els alumnes de sisè representen per Nadal "Els Pastorets" de Josep Ma. Folch i Torres i a la biblioteca de l’escola tenim molts dels còmics d’en Massagran. Així que la Comissió de Biblioteca, formada per alumnes i mestres, vam decidir portar a l’escola en Massagran i l’escriptor Josep M. Folch i Camarasa, fill del qui va crear aquest personatge.
El dilluns, dia de Sant Jordi, en Massagran va arribar a l’escola, procedent de terres llunyanes per inaugurar la Fira de l’Intercanvi de Llibres entre Alumnes. Tot l'espai estava ambientat amb els personatges de les aventures d’en Massagran i ell va ser el qui va tallar la cinta per poder entrar a la fira. Després, a la tarda, en Massagran va assistir a la representació de la Llegenda de Sant Jordi que van fer els alumnes de 4t a la sala d’actes. L’endemà, dimarts 24, l’escriptor Josep Ma. Folch i Torres va passar tot el dia amb nosaltres. Al matí els alumnes de CM i CS van poder parlar amb ell sobre l’ofici d’escriptor/a i sobre les aventures d’en Massagran a partir dels treballs que s’havien fet a les classes. Li van lliurar un dossier amb un recull de treballs i li van cantar, amb acompanyament d’instruments, cançons de les quals ell n’havia escrit el text. A la tarda van ser els alumnes de CI que van poder parlar amb ell. Com a record de la jornada es van repartir uns pins, amb la cara d’en Massagran i la signatura de Folch i Torres que, molt pacientment havia elaborat la comissió de biblioteca i, està clar,... també va haver-hi una estona per a la signatura de llibres de les aventures d’en Massagran que els alumnes tenien a casa o havien comprat la diada de Sant Jordi.
2002 - 2003