Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
Visual i plàstica

Centre

Núria Pla
La Miraculosa de Santa Coloma de Farners)

La nostra escola també es va voler afegir-se a la celebració de l'Any Gaudí i va destinar els mesos de maig i juny a treballar amb els alumnes la personalitat i l'obra del genial arquitecte.

En un primer moment es va demanar als nens i nenes que portessin informació de casa, de tot el que trobessin sobre Gaudí. Les aportacions dels alumnes ens van servir per conèixer i identificar l'obra i l'estil de l'arquitecte, ja que ben aviat la mainada reconeixia en les formes ondulades i en l'acoloriment de rajols i figures, l'emprempta del mestre.

Com que tot plegat es reflecteix en un món visual i plàstic vam aprofitar per treballar, a l'àrea de manualitats, amb diferents tècniques:

-els alumnes de l'àula "bressol" han confeccionat un mosaic estampant amb tèmperes i esponges;

-els alumnes de l'àula "maternal" han fet un col·lage que representa "el sol" del sostre de columnes del Parc Güell;

-els alumnes de P-3 han representat les xemeneies de la Casa Batlló fent un trencadís de closques d'ou.

-els alumnes de P-4 han representat el drac del Parc Güell fent un collage amb paper de xarol;

-els alumnes de P-5 han representat diferents torres de l'obra de Gaudí utilitzant diferents tècniques:

-les xemeneies, semblant guerrers, de la Casa Milà (La Pedrera) amb ampolles d'aigua de 2 litres i pots cilíndric, enganxant boles de pasta de paper higiènic amb col·la, intentant donar forma a les cares i un cop sec, pintant amb tèmpera i pinzell.

-la xemeneia del Palau Güell, enganxant trossets de paper de regal sobre una cartolina en forma de con.

-la torre de la porta principal del Parc Güell, dos bolets, a partir d'un pot rectangular com a base i semiesferes de porexpan i espirals de llaminadures clavades i anissos enganxats.

-les torres-campanar de la Sagrada Família, amb ampolles d'aigua plenes de sorra. Una de rodona, la de la base, enganxant boles de paper higiènic i pintades amb tèmpera marró. Una de quadrada, a sobre, amb trossets de closques d'ou pintades. A dalt de tot, una bola de plastelina amb una cartolina amb la creu.

Al segon cicle d'educació infantil han treballat amb revistes i contes que els alumnes van portar de casa i amb el material de la Capsa Gaudí del CRP. S'ha explicat la vida d'Antòni Gaudí, s'han fet exercicis de reconeixement de la paraula GAUDI amb lletra de pal, reconeixement de la foto del temple de la Sagrada Família, pintar-ne la silueta, s'ha fet una auca, s'ha confeccionat el nom de Gaudí farcida de trossets de papers de colors i també s' han fet construccions imitant les torres de la Sagrada Família.

Tot aquest material elaborat per la mainada s'ha fet servir per decorar el local on s'ha fet la Festa de Fi de Curs i també per decorar les voltes del pati de la nostra escola.

2003 - 2004