Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
De l'aula a les colònies
Educació Infantil
Descoberta de l'entorn social i natural
...

Núria Pla
La Miraculosa (Santa Coloma de Farners)

A l'Escola Infantil La Miraculosa ens hem proposat des de fa uns cursos que els nens i nenes de segon cicle (3-6 anys) tinguin l'oportunitat d'experimentar en directe el tema principal que es treballa durant el curs escolar.

Els alumnes de P-3 centren el seu treball en els animals de la granja, els de P-4, en el món marí i els de P-5 en els planetes, els estels i l'univers. Aleshores vam pensar que fora interessant com a cloenda del tema fer un rotatiu en el projecte de colònies de manera que al llarg dels tres cursos els alumnes passessin pels tres indrets escollits.

Així doncs,els alumnes de P-3 van la Granja Escola Castell de Fluvià (Sta. Maria de Palautordera). En allà prenen contacte i coneixement dels animals de granja: vaques, porcs, xais, cabres, conills, aus...i els cavalls, i fan un passeig amb carro pels entorns del centre. Els de P-5 a l'Escola del Cel de Can Miqueló ( St. Martí de Centelles) tenen l'oportunitat d'entrar en un planetari, d'observar la nit, d'escoltar contes i llegendes d'estrelles, d'observar el sol amb telescopi i amb vidres especials, de jugar a ser astronautes i de construir mòbils galàctics. Els de P-4 a l'Escola del Mar Marcel Maillot (Estartit) entren en contacte amb els ecosistemes marins litorals, fan un itinerari pel litoral rocòs, observen els peixos en els aquaris del centre, fan una sortida a la Platja de la Gola a buscar restes arrossegades per les onades i també una excursió amb vaixell de fons de vidre pel conjunt de les illes Medes.

Aquest projecte de colònies vinculat als eixos de treball del segon cicle d'educació infantil el valorem molt positivament perquè arrodoneix el que s'ha treballat a les aules durant el curs i possibilita l'adquisició de nous coneixements in situ en cadascun dels indrets escollits.

2003 - 2004