Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
El mussol poruc
P-2
Descoberta de l'entorn
...

Responsables

Centre

Esther Masferrer
Llar d'infants Sol Solet de la Cellera de Ter

Que teniu pot a la foscor? Provem de tancar els llums i baixar les persianes, a veure què passa?
La foscor, una qualitat de l'entorn, molt propera als nens i nenes i a nosaltres mateixos i molt poc treballada. Podem demostrar als infants que si tenen confiança amb ells mateixos, aniran adquirint segureat que els ajudarà en el seu desenvolupament.

A la Classe de les Marietes (P-2), hem treballat la foscor a partir del conte del mussol poruc, un mussol que té por a la foscor i és clar, no pot sortir a caçar i té molta gana. Està ben preocupat, no sap pas com fer-ho!! Intenta trobar solucions al seu problema: se'n va a caçar amb una espelma, però amb el vent de les ales se li apaga; se'n va a caçar amb una llanterna, però els ratolins el veuen d'una hora lluny; finalment decideix posar-se ulleres de sol i sortir de dia, però els ratolins només de veure-li una ploma ja s'amaguen. Tot volant, passa per damunt una plaça plena de coloms. Quina enveja!! El mussol poruc també voldria sortir de dia i a les nits anar a dormir. Finalment decideix ser com un colom més. Tots els turistes li fan fotos perquè diuen que mai no han vist un colom igual.

Les activitats que hem portat a terme respecte el tema de la foscor són les següents:
o Joc lliure amb retalls de robes i llanternes: els nens i nenes es posen sota les robes i amb la llaterna encesa juguen a veure's les cares.
o Cada nen/a té una caixa de sabates ben tancada, sense que es pugui obrir la tapa. Quin soroll!! Què hi ha a dins? Fan forats amb un punxó i s'adonen que va sortint claror per cada un dels forats que ells han fet. A dins hi ha la llanterna oberta!!!
o Juguem a posar papers de celofan davant la claror de la llanterna.
o Anem al pati amb les ulleres de sol, com es veuen les coses?
o Els nens i les nenes han portat de casa seva contes de por. Els expliquem a l'aula.
A part d'aquestes activitats relacionades amb la foscar, s'han dut a terme altres activitats relacionades amb el mussol: com és, què menja, com viu,... També activitats relacionades amb el bufet (apagar espelmes).

2003 - 2004