Títol Nivell Temàtica Àrees relacionades
Adéu a la pela
Primària
Matemàtiques
Coneixement del medi social

Responsables

Centre

Pilar Busquets
CEIP Pompeu Fabra d'Anglès

Objectiu:Familiaritzar els alumnes i les famílies amb la nova moneda del 2002, l'Euro.

Material: Bitllets i monedes d'Euro ( es poden comprar als proveïdors de material didàctic) i capses buides, ampolles buides, embolcalls ... de productes que habitualment compra o és d'ús de la mainada.

L'experiència es va portar a terme en el Museu de l'escola - un espai ampli - amb motiu de la festa de fi de primer trimestre: ESCOLA OBERTA .

Vàrem agrupar les taules del laboratori en quatre grans grups que representaven 4 tipus diferents de botigues. Les taules estaven cobertes amb roba de color blau, el color de la CEE. 

BOTIGUES

A.- Electrodomèstics
Exemple de productes exposats: Capsa de minicadena, casets, capses de cintes de vídeo, mòbils de plàstic, capses de bombetes..

B.- Llibreria-Papereria
Exemple de productes exposats:Llibres de contes, llapis de colors, bolígrafs, regles, diaris, revistes, joguines de plàstic, maquinetes, llibretes ..

C.- Botiga d'animals
Exemple de productes exposats:Aquaris de plàstic, capses d'aliments d'animals, animals de plàstic, gàbia d'ocells ...

D.- Alimentació
Exemple de productes exposats: Embolcalls de galetes, ampolles buides de begudes, pots de iogurt, fruites de plàstic ...
Els productes estaven exposats de manera agradable a la vista. Davant  de cada producte hi havia una targeta amb el  nom del producte, el preu en pessetes i l'equivalència en Euros ( veure la fitxa adjunta per si voleu fer les vostres pròpies targetes). Cada botiga tenia les targetes d'un color diferent: blau els electrodomèstics; groc , l'alimentació; verd, la botiga d'animals i vermell, la llibreria/papereria

A l'entrada del Museu hi havia el BANC. Cada persona rebia una quantitat en paper moneda i/ o en moneda per poder gastar entre els productes exposats. Ningú podia gastar més dels diners que disposava; si no en tenia prou s'havia d'ajuntar amb un company /a per poder adquirir allò que desitjava. Quan el nen/a sabia el que volia tornava al Banc i demanava que li lliuressin una targeta amb el nom del producte o productes  que desitjava i en feia el pagament. Els alumnes del Banc cobraven, tornaven el canvi i donaven el val que era l'equivalent d'haver comprat . Les targes eren de colors diferents perquè així facilitava que els empleats del Banc les trobessin amb més facilitat.

La visita a l'exposició es va adequar als diferents nivells. Els alumnes de Cicle Inicial es fixaven en els preus sense decimals i els altres nivells, se'ls exigia més o menys atenent al seu coneixement dels decimals.

És important posar en una taula els grups de moneda fraccionària que es necessita per poder fer 1 Euro.Per exemple:

50 cèntims d'Euro i 50 cèntims d'Euro = 1 Euro

5 peces de 20 cèntims d'Euro = 1 Euro

10 peces de 10 cèntims d'Euro = 1 Euro
2002 - 2003