Objectiu:Familiaritzar
els alumnes i les famílies amb la nova moneda del 2002, l'Euro.
Material:
Bitllets i monedes d'Euro ( es poden comprar als proveïdors
de material didàctic) i capses buides, ampolles buides, embolcalls
... de productes que habitualment compra o és d'ús de la mainada.
L'experiència
es va portar a terme en el Museu de l'escola - un espai ampli
- amb motiu de la festa de fi de primer trimestre: ESCOLA OBERTA
.
Vàrem
agrupar les taules del laboratori en quatre grans grups que
representaven 4 tipus diferents de botigues. Les taules estaven
cobertes amb roba de color blau, el color de la CEE.
BOTIGUES
A.-
Electrodomèstics
Exemple
de productes exposats: Capsa de minicadena, casets, capses de
cintes de vídeo, mòbils de plàstic, capses de bombetes..
B.-
Llibreria-Papereria
Exemple
de productes exposats:Llibres de contes, llapis de colors, bolígrafs,
regles, diaris, revistes, joguines de plàstic, maquinetes, llibretes
..
C.-
Botiga d'animals
Exemple
de productes exposats:Aquaris de plàstic, capses d'aliments
d'animals, animals de plàstic, gàbia d'ocells ...
D.-
Alimentació
Exemple
de productes exposats: Embolcalls de galetes, ampolles buides
de begudes, pots de iogurt, fruites de plàstic ...
Els
productes estaven exposats de manera agradable a la vista. Davant
de cada producte hi havia una targeta amb el
nom del producte, el preu en pessetes i l'equivalència
en Euros ( veure la fitxa
adjunta per si voleu fer les vostres pròpies targetes).
Cada botiga tenia les targetes d'un color diferent: blau els
electrodomèstics; groc , l'alimentació; verd, la botiga d'animals
i vermell, la llibreria/papereria
A
l'entrada del Museu hi havia el BANC. Cada persona rebia una
quantitat en paper moneda i/ o en moneda per poder gastar entre
els productes exposats. Ningú podia gastar més dels diners que
disposava; si no en tenia prou s'havia d'ajuntar amb un company
/a per poder adquirir allò que desitjava. Quan el nen/a sabia
el que volia tornava al Banc i demanava que li lliuressin una
targeta amb el nom del producte o productes
que desitjava i en feia el pagament. Els alumnes del
Banc cobraven, tornaven el canvi i donaven el val que era l'equivalent
d'haver comprat . Les targes eren de colors diferents perquè
així facilitava que els empleats del Banc les trobessin amb
més facilitat.
La
visita a l'exposició es va adequar als diferents nivells. Els
alumnes de Cicle Inicial es fixaven en els preus sense decimals
i els altres nivells, se'ls exigia més o menys atenent al seu
coneixement dels decimals.
És
important posar en una taula els grups de moneda fraccionària
que es necessita per poder fer 1 Euro.Per exemple:
50
cèntims d'Euro i 50 cèntims d'Euro = 1 Euro
5
peces de 20 cèntims d'Euro = 1 Euro
10
peces de 10 cèntims d'Euro = 1 Euro
|