Títol Nivell Temātica Ārees relacionades
Ciències Experimentals. Noves Tecnologies

Lluís Xancó
Col·legi la Salle de Santa Coloma de Farners
Aquesta és una eco-proposta per tal de treballar el medi ambient a l'escola amb els alumnes de l'ESO. L'activitat consisteix en fer un projecte telemàtic en la que cada alumne realitza una pàgina web relacionada amb el medi ambient i després publicar-la a la xarxa amb algun dels serveis de pàgines web gratuïts que hi ha. L'activitat consisteix en donar a cada alumne per sorteig un tema a treballar. La informació referent als temes tractats es pot buscar a Internet a través dels cercadors i també se'ls hi dona una relació de pàgines web sobre el medi ambient. Per tal de fer la pàgina web hi ha una relació de manuals que es poden consultar. Si no es té cap experiència en fer pàgines web es recomana començar amb el Redactor del Netscape i amb el manual: http://www.xtec.es/centres/a8019411/material/internet.htm
També hi ha una relació de pàgines on obtenir imatges, gifs animats i fons que es poden utilitzar a la pàgina web Finalment també es dona ajuda per utilitzar diccionaris i enciclopèdies on-line i algun dels diferents traductors de pàgines que hi ha a internet. Tota la informació mencionada es troba a la pàgina web del professor: http://www.xtec.es/~lxanco/protelem.html a l'apartat Projecte telemàtic. A l'escola La Salle de Santa Coloma de Farners, aquesta activitat s'ha realitzat amb els alumnes de 3r d'ESO dins del crèdit comú de tecnologia i amb el grup desdoblat (14 alumnes a cada sessió). La durada de l'activitat ha estat d'uns 15 dies i s'ha realitzat íntegrament a l'aula d'informàtica.Com a comentari de l'activitat realitzada es podria dir que s'ha comprovat que els alumnes han mostrat una bona disposició i el que és mes important s'han mostrat motivats a l'hora de realitzar-la. Per tant complim amb una de les màximes de l'ensenyament avui en dia que es que l'alumne aprengui d'una forma divertida i entretinguda.
2002 - 2003