Títol Nivell Temàtica Àrees relacionades
Ciències Naturals

Núria Guitart
CEIP Guilleries de Sant Hilari Sacalm
verda2.gif (4686 bytes)Fa quatre cursos vam començar el projecte d’Escoles Verdes fent una diagnosi del nivell d’ambientalització del centre i es va establir un pla de treball dins la temàtica del patrimoni natural. El claustre i el Consell Escolar van aprovar com a objectiu general del curs: "Consolidar totes les actuacions d’ambientalització escolar descrites en el punt de partida i relacionar el coneixement del patrimoni natural i cultural amb les activitats del coneixement del medi". A més, es va crear el Comitè Ambiental de l’escola integrat pels mestres coordinadors de cicle, el coordinador del projecte , la direcció i un representant dels alumnes de cada classe dels cursos de Primària.
A partir d’aquí s’ha anat treballant en l’ambientalització del currículum i en la gestió ambiental del centre, i s’han establert línies de treball dins i fora de l’aula i dins i fora de l’escola, i també una ambientalització del calendari de festes tradicionals al llarg del curs. Cada curs escolar es dedica a de manera rotatòria a tractar els temes següents: patrimoni natural, aigua, residus i aire i s’incideix en els aspectes curriculars.
Al començament de curs es reuneix la Comissió de Seguiment, integrada per representants del Departament de Medi Ambient, del Departament d’Ensenyament, de l’Ajuntament, de l’Associació de Promoció i Educació Mediambiental Les Guilleries i l’equip docent de l’escola, que elabora el Pla d’Acció del curs i que a final de curs es torna a reunir per fer-ne la valoració. Una mostra d’actuacions que es duen a terme són: l’organització del reciclatge de tots els residus de l’escola incloent-hi la fracció orgànica generada a la cuina i al menjador escolar, conjuntament amb l’AMPA i el Consell Escolar; col·laboració des de l’escola en la sensibilització familiar per a la recollida selectiva de la fracció orgànica dels residus en origen; un grup d’alumnes s’ha compromès a protegir una gran alzina que hi ha a prop de St. Hilari i a aconseguir que sigui declarada arbre monumental, i per tant, protegida per la llei; s’ha creat la web de l’escola on es va donant a conèixer tot el treball que es va fent ; s’ha participat en una trobada familiar d’escoles verdes amb la finalitat de potenciar un clima de col·laboració i compromís familiar que faci més efectius i perdurables els objectius finals del projecte d’escoles verdes.
2002 - 2003