
Autora: Mariona Verge
COMPETÈNCIES BÀSIQUES
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual.
- Tractament de la informació i competència digital.
- Competència d’aprendre a aprendre.
- Competència d’autonomia i iniciativa personal.
- Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.
NIVELLS I ÀREES CURRICULARS
Aquest web està dissenyat per a l'alumnat de segon de cicle mitjà. Es desenvoluparà al llarg del segon trimestre, dintre de l'àrea de coneixement del medi natural.
RECURSOS_ESPAIS:
Serà necessari utilitzar l’aula d’informàtica, la biblioteca en grups reduïts, la classe ordinària i l’aula de ciències, per al treball en gran grup.
RECURSOS_SUPORT DOCENT
- Tutor/a
- Mestre Coordinador informàtica.
- Mestre responsable aula de ciències.
RECURSOS_MATERIALS:
- Recull de referències documentals per als docents
- Camères fotogràfiques, ordinadors connectats a la xarxa, impressores,...
- Estris de laboratori
- Materials aportats per l'alumnat a cada activitat
TEMPORITZACIÓ:
Aproximadament un trimestre, treballant a les àrees de coneixement del medi natural, social i cultural. Al laboratori de ciències, a la biblioteca escolar, tutoria i a l'aula d'informàtica.
OBJECTIUS DIDÀCTICS
- Expressar-se oralment, adequant les formes i el contingut als diferents contextos i situacions comunicatives.
- Reflexionar sobre la llengua i les normes de l’ús lingüístic, a partir de situacions de comunicació reflexiva, per escriure i parlar de forma adequada, coherent i correcta, i per comprendre textos orals i escrits.
- Exposar de manera ordenada i comprensible a partir d’un guió i d’una presentació electrònica.
- Participar activament en els diàlegs o debats, aportant i defensant idees pròpies i defensant o contradient, si cal, les dels altres amb arguments raonats.
- Utilitzar adequadament la biblioteca, els mitjans de comunicació audiovisual i les tecnologies de la informació per obtenir, interpretar i valorar informacions i opinions diferents al voltant del treball realitzat.
- Ser capaç de planificar una estratègia a nivell grupal abans de començar la tasca.
- Consultar i adonar-se de les diferents fonts consultades i referenciar-les degudament.
- Reelaborar i explicar de manera sintètica l’entrevista realitzada a l’herbolari.
- Conèixer el programari de tractament de textos, d’edició gràfica i de presentació que els permeti escriure un text, inserir imatges i fer un esquema utilitzant les TIC.
- Mostrar una actitud respectuosa i de col·laboració.
- Realitzar un treball d’investigació guiat de plantes medicinals, mitjançant el treball cooperatiu i l’ús de les TIC (lupa binocular, càmera mòtic,...)
- Conèixer les característiques i propietats de les plantes medicinals i els usos que se'n deriven.
- Descobrir les possibilitats educatives dels recursos TIC (càmeres, gravadores, correu electrònic, webs, blocs, Internet, eines per processar la informació,...) del nostre abast com a recurs que facilita el procés d'ensenyament-aprenentatge.
- Mostrar interès, respecte i audició reflexiva davant les intervencions dels altres.
|