TRACTAMENT

TRASTORN PER DÈFICIT D'ATENCIÓ AMB HIPERACTIVITAT

Traduït de: Charles Robitaille Ph.D.Charles Robitaille, Ph.D., Centre Psycho-Pedagogique de Quebec Inc.

ESTRATÈGIA DE TRACTAMENT DELS HIPERACTIUS

Un tractament eficaç haurà de contemplar els OBJECTIUS següents

No es pot parlar d'eliminar l'hiperactivitat . Es tracta, sobretot, de minimitzar les manifestacions del trastorn per possibilitar un millor funcionament social.

Aquests objectius poden assolir-se amb la combinació de diferents mitjans terapèutics. s'han agrupat per nivell d'eficàcia:

INTERVENCIONS DE PRIMER NIVELL (eficàcia reconeguda)

L'utilització de contractes està molt extesa, però sovint s'oblida d'implicar realment al nen o al jove en la gestió del mateix. Tampoc poden ser només els únics mitjans utilitzats.

Les teràpies que afavoreixin una valorització i millor comprensió del problema, tant en els pares com en els nens/joves, seran més exitoses.

Grups restringits, en els que puguin beneficiar-se d 'un enfoc més personalitzat

L'organització física i l'atmósfera o clima de la classe també seran determinants: una classe calmada i sense elements que distreguin ajudarà molt al nen/jove en els seus aprenentatges.

Els esplais, activitats extraescolars organitzades i estructurades, ...

En aquest tipus d'activitats se li dona l'oportunitat d'exhibir-se i de valoritzar-se, en un context on les seves habilitats poden ser més aprofitades que en el medi escolar

Les activitats físiques han de ser molt recomenades: esports de combat, de raqueta, la natació i la gimnàstica, entre altres.

S'afavoreix l'aprenentatge de l'autocontrol i el desenvolupament del control motriu.

Unes trobades per facilitar informació sobre l'hiperactivitat

Unes altres per ajudar als pares a saber estar atents als comportaments positius dels seus fills.

(Ritalin, dexidrin i altres estimulants del sistema nerviós cenral SNC)

La seva utilització ha d'anar encaminada a inhibir els símptomes que no poden ser controlats per altres mitjans:

Els efectes secondaris són poc freqüents amb unes dosis normals. Poden ser:

(Les investigacions mostren que la combinació d'almenys tres d'aquestes tècniques donen resultats molt positius en la majoria d'hiperactius.)

INTERVENCIONS DE SEGON NIVELL (eficàcia ocasional)

Tot tractament eficaç, a mig termini, passa per una reglamentació justa i unes exigències precises, aplicat de manera constant i ferma pels pares i per les altres persones intervinents.

trastorn