Confitura de poma |
índex
|
 |
Robert Pellicer ,
CEIP Peralada ,
Peralada. |
Nivell
educatiu: CS Ed.Primària |
Camps:
fotografia, imatge fixa, so |
Àrees
relacionades: Intercomunicació i llenguatge, Llengua, Coneixement del medi natural |
Programari:
Studio |
Maquinari:
altaveus, auriculars, càmera de fotografiar, enregistrador/reproductor de so, micròfon |
Entorn: Activitat d'aula |
|
Per la setmana de la festa de la castanyada cada curs treballava un fruit i el seu arbre. Els de p-3 i p-4 van fer el castanyer, p-5 el magrener, 1er i 2n van fer l'ametller, 3r el taronger, 4t la figuera i 6è el codonyer. El grup classe de 5è va fer la poma i la pomera.
Vàrem fer confitura de poma de l'àvia Teresa, l'àvia d'en Robert.
Com la vàrem fer:
En Jordi, l'Ariadna, l'Adrià, la Laia, la Marta, l'Iris... pelaven les pomes. La Cintia i en Sergi pesaven les pomes tallades i en Robert tirava el sucre.
Ho vàrem deixar reposar 4 hores i ho vàrem posar en el foc. Cada 15 minuts ho anàvem remenant entre tots.
També vàrem fer un mural amb totes les parts de la pomera:
El fruit, la llavor, la fulla, l'escorça, l'arrel, el clima i refranys.
També vàrem fer un mural amb pintura a plàstica. Havíem de portar pomes i fulles.
El dia 28 es va celebrar la festa, cada grup va fer una paradeta del seu fruit. Tot era molt bo i per finalitzar els nens de 6è, disfressats de castanyers, van repartir les castanyes.
Ens ho vàrem passar molt bé!
És una experiència que es va dur a tema per un grup petit d'alumnes. Aquest, després de veure la presentació de les fotografies, va redactar "la veu en off". Un cop feta i revisada, la varen gravar a sota de cada fotografia. Si calia modificar la duració d'exposició del retrat,es feia. Un cop acabada aquesta part s'hi va afegir la música."
|