Contes Inventats |
índex
|
|
Aurora Gratacós Mª Lluïsa Orench . CEIP J. Barceló i Matas . Palafrugell. |
Nivell:
CM i CS Ed.Primària (Aula d'Acollida) |
Camps:
fotografia, so, imatge seqüenciada, presentació multimèdia, llenguatge audiovisual, internet |
Àrees
relacionades: Llengua |
Programari:
Audacity, Gimp, Impress (Open Office)
|
Maquinari:
Altaveus, auriculars, càmera de fotografiar, enregistrador/reproductor de so, micròfon, ordinador |
Entorn:
Aula d'Acollida |
|
Les historietes són una experiència de treball cooperatiu entre els alumnes de l’aula d’acollida. Es treballen diversos aspectes relacionats amb la llengua oral i escrita, incidint en l’estructura de les històries: com començar, com acabar...
Els alumnes en parelles o petits grups de tres o quatre, escullen una sèrie de seqüències i a partir d’unes imatges, s’inventen una història curta. L’escriuen, intentant que sigui en forma de diàleg, i es reparteixen els papers. Després, amb l’Audacity, gravem els diàlegs i busquem la música que volem afegir. Ho guardem. Pel que fa a les imatges, les fotografiem una a una, amb el Gimp les retoquem i/o modifiquem i, finalment, les inserim dins del programa Impress (o Power Point). Si es vol, es poden retocar grandàries, posicions dels elements...
|