Minuts
Lumière a Sant Salvador |
índex
|
  |
Marta
Fernàndez; ,
CEIP Castell de Farners ,
Santa Coloma de Farners |
Nivell
educatiu: Ed.Infantil, CI Ed.Primària |
Camps:
fotografia, imatge fixa, llenguatge audiovisual, publicació
en WEB |
Àrees
relacionades: Descoberta de l'entorn, Educació visual i
plàstica, Educació musical |
Programari:
Studio |
Maquinari:
càmera de vídeo, ordinador, canó de vídeo |
Entorn:
Taller |
|
Els mestres responsables
dels dos grups de primer que han realitzat lactivitat som
la Sara Buerbas, la Marta Fernàndez i en Marià Ríos.
Aquesta activitat inclou una aproximació al cinema, que es desglossa
en una part dimatge fixa i una dimatge en moviment.
El procés que hem seguit per portar a terme lactivitat de
vídeo ha estat el següent:
- Hem projectat a
laula diferents filmacions de Lumière (minuts filmats entre
el
1895 i el 1899).
- Hem fet un diàleg
de les coses que sobservaven i els hem
comparat amb les pel·lícules actuals.
- Hem vist projeccions
de pel·lícules de Charles Chaplin.
- Hem visitat el
museu del cinema de Girona.
- A laula dinformàtica
hem connectat amb http://www.xtec.es/~lcasas1,
que
permet jugar amb les imatges tot aprenent paraules com: enquadrament,
escala, camp visual, imatge en moviment, ..
- A la classe hem
observat la càmera de vídeo digital que tenim a lescola
i
nhem après el funcionament bàsic: obrir, tancar,
enquadrar a la pantalla, no
moure gaire la càmera, usarla
amb el trespeus,..
- Hem fet grups de
3 i hem omplert un cartell que serveix de claqueta on consta
el número del grup i el rol de cada membre: director, càmera
i ajudant de
direcció. Hem explicat les funcions que té cadascú
i comentat les consignes
de la filmació: Silenci, Càmera, Gravantnúm. de
pla, Acció, Talleu...
- Hem sortit a fotografiar
i a filmar la Font Picant i la Font de Sant Salvador
respectivament, fonts situades en un parc proper a lescola. Mentre
la meitat
del grup estava a la Font Picant fent fotos , laltre grup dibuixava
la font de
Sant Salvador i anotava la gent que passava escrivint una petita descripció.
Daquesta manera, la mestra responsable podia ajudar a un grup
de tres a
enregistrar el minut Lumière.
- Hem visualitzat
els minuts Lumière filmats per les dues classes i hem fet una
llista de personatges i animals que passaven per la font, així
com els
recipients que portaven per anar a buscar aigua. També ens hem
fixat en el
moviment i gestos daquestes persones.
- Hem triat una música
per fer una coreografia de la Font de Sant Salvador i la
gent que la visita. Després de fer proves, cada nen ha triat
el personatge que
li ha agradat més.
- Hem assajat força:
cada nen havia destar atent al fragment de música que li
donava lentrada i la sortida a escena i havia dadaptar el
seu moviment al
del seu personatge.
- La mestra responsable
(especialista de música) ha adaptat la filmació dels
nens a la música Un americà en París
de Gershwin i a la coreografia,
i hem vist el resultat.
- Hem presentat al
teatre el treball als pares i a la resta dalumnes de lescola.
Mentre actuàvem es projectava el vídeo dels minuts Lumière
simultàniament.
- Hem observat la
filmació de lactuació i ens hem adonat que hi havia
dues
càmeres que filmaven: una gravava de lluny fent pla general i
laltre, de més a
prop fent pla mig.
Aquesta experiència
està relacionada amb el nostre projecte d'educació en comunicació
audiovisual.
|