Millora
de la revista de l'escola |
índex
|
   |
Xavier
Colon ,
Col.legi Sant Josep ,
Sant Hilari Sacalm |
Nivell
educatiu: Ed.Infantil, Ed.Primària, ESO |
Camps:
coneixements bàsics, fotografia, imatge fixa, processador de
textos, mitjans de comunicació |
Àrees
relacionades: Llengua, Educació visual i plàstica,
Eix transversal |
Programari:
Corel Photo Paint, MSWord |
Maquinari:
càmera de fotografiar, escàner, ordinador |
Entorn:
Treball cooperatiu, Taller |
|
El taller ha estat destinat a millorar la revista de lescola i,
més concretament, a millorar el tema de la participació
de cada mestre en la confecció de la publicació. S'ha tractat,
bàsicament, i amb la precarietat de només disposar de deu
hores, daprendre de digitalitzar els dibuixos fets per la mainada,
retocar-los amb un programa adequat i inserir-los en el document per tal
danar donant forma a les pàgines de la revista. El mateix
pel que fa a les fotografies obtingudes amb càmeres digitals.
Hem format grups de dos mestres per ordinador i escàner i hem anat
desenvolupant la tasca programada.
OBJECTIUS
- Introduir bona
part del professorat en el món digital, més enllà
de lús del processador de textos com a màquina descriure.
- Aprendre a crear
carpetes i a guardar i obrir documents.
- Adquirir un domini
elemental dels aparells de digitalització (aprendre a usar lescàner).
- Aprendre a descarregar
les fotografies de les targes de memòria.
- Retocar les imatges
i guardar-les en un format adequat (JPG o GIF) i redimensionar-les segons
les necessitats.
- Inserir les imatges
en el document corresponent.
METODOLOGIA
- Pel que fa al formador,
edició duns apunts bàsics i explicació col·lectiva
i individual de les tasques a realitzar
- Pel que fa als
alumnes, treball eminentment pràctic per tal dassolir els
objectius i poder-los aplicar a la revista.
OBSERVACIONS
El temps que hem disposat
és força curt i el grup dalumnes és molt nombrós.
La situació ideal seria la meitat dalumnes i força
més temps per poder treballar els temes més a fons i no
només de manera superficial (per sortir del pas). No obstant això,
fem una valoració força positiva tant de la implicació
dels mestres com de lassoliment dobjectius.
|