Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001



 
Memòria del treball en format AcroRead 

 
Títol: La tasca directiva a l'ensenyament obligatori i la seva relació amb la qualitat d'ensenyament o com generar confiança als nostres usuaris
Autoria: Josep-Ramon Tarragó i Casanova
Característiques: Aquest treball conté quatre volums, amb un total de 556 pàgines. El primer volum, amb 151 pàgines, està dedicat a la memòria d’investigació i els altres tres  corresponen als materials annexos utilitzats per dur a terme el treball de recerca. 
Es fa un repàs històric per una experiència de gestió directiva de vuit cursos de durada que ens dóna peu a l’objecte d’estudi: la satisfacció dels usuaris.
Conté una bibliografia actual i acurada sobre organització i gestió educativa, relacionada amb la satisfacció dels usuaris del sistema educatiu.
Orientació del treball: Materials, instruments i bibliografia adreçada a Equips Directius de Primària i Secundària i professorat en general, per a dur a terme accions directives i educatives tendents a la millora global dels centres educatius  i pautes per mesurar els índex de satisfacció dels usuaris, generats per aquestes accions. 
Temes i/o Identificadors: Organització; gestió; direcció; indicadors; usuari; satisfacció; confiança; avaluació.
Destinataris: Educació Primària i Secundària Obligatòria.
Resum: El repàs històric per una acció directiva de vuit cursos en un CEIP,  ens serveix per centrar l’objecte d’estudi d’aquesta recerca: la confiança i la satisfacció que podem generar als nostres usuaris. 
El mètode DELPHI d’investigació ha permès reunir l’opinió encertada de vint-i-cinc experts del món educatiu, que han ajudat a proporcionar tota una sèrie d’indicadors per mesurar aquesta satisfacció.
Des de Mestres de Primària i Professors/es de Secundària fins a Professors/es d’Universitat passant per Inspectors/es i Directius de CEIP i IES han opinat al respecte. Membres de la  FAPAC així com pares i mares vinculats a ambdúes etapes obligatòries. També han participat membres de corporacions municipals. Tota una mostra representativa de l’impacte que el món educatiu té sobre la nostra societat.
La unió de l’experiència prèvia personal i una recerca acurada d’investigació han donat com a resultat la determinació i priorització de tots uns àmbits i sub-àmbits d’indicadors.
La subjectivitat personal i l’objectivitat científica com a base per millorar els nostres centres educatius públics.
L’apassionant estudi de les dades aportades, ens fa arribar a unes conclusions realment sorprenents: tornem a revaloritzar la figura dels mestres i professors com a veritables pilars fonamentals dels nostres centres docents.