Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2000-2001
![]() |
Títol: | L’esmorzar a secundària: com millorar els hàbits alimentaris dels adolescents |
Autoria: | Teresa Peñafiel Ramirez |
Característiques: | El treball conté 87 pàgines amb taules, gràfics, bibliografia i annexos amb models de les diferents actuacions dutes a terme. |
Orientació del treball: | Treball d’investigació que genera diversos materials aprofitables didàcticament. |
Temes i/o Identificadors: | Alimentació; nutrició; hàbits alimentaris; esmorzar i adolescents. |
Destinataris: | Educació Secundària Obligatòria i Secundària Postobligatòria. |
Resum: | L’alimentació
és un dels temes preferents en l’eix transversal de la salut i es
desenvolupa en el Programa d’Educació per la Salut a l’Escola.
La rellevància d’aquest tema sorgeix com a resposta a les inquietuds que desperta en la societat la salut nutricional dels adolescents i els hàbits que puguin desenvolupar en el futur. El treball que s’ha dut a terme recull aquestes inquietuds i se centra en un dels àpats considerats primordials, com és l’esmorzar. Analitzar els comportaments dels nois i noies de 12 i 16 anys permet valorar fins a quin punt hi ha un canvi o no en el tipus d’aliments ingerits a l’hora d’esmorzar des que els nois/es entren a l’ESO (i depenen encara en bona part dels seus pares) fins que en surten i en són ells mateixos els responsables. Teòricament, els adolescents de 16 anys tenen més informació nutricional que no pas els de 12, però cal no oblidar que poden veure’s influenciats per la quantitat de missatges, de vegades contradictoris, que reben respecte al seu cos i la seva aparença física. En aquest sentit, el treball pretén recollir les dades suficients en un centre pilot, mesurar-les, i a partir dels resultats obtinguts, realitzar una sèrie d’actuacions dins de les aules per intentar prevenir o modificar determinats hàbits alimentaris. |