Llicències d'Estudis Retribuïdes. Curs 2001-2002
![]() |
Títol: | L'escolarització d'alumnes d'origen gambià a Catalunya i el seu procés d'integració |
Autoria: | Anna Farjas Bonet |
Modalitat: | B2: cinc mesos. |
Característiques: | El treball conté 99 pàgines. A la part del contingut, s'hi ha adjutnat un glossari i fraseologia en llengua sarahule, així com la bibliografia que s'ha utilitzat per realitzar la recerca. |
Orientació del treball: | Treball d'investigació dirigit a donar informació sobre l'escolarització d'alumnat d'origen gambià i el seu procés d'integració. |
Temes i/o Identificadors: | Integració, immigració, ensenyament, diversitat cultural, interculturalitat, multiculturalitat, socialització infantil, alumnat d'origen gambià, immigració gambiana. |
Destinataris: | El treball va adreçat fonamentalment a mestres de primària que tinguin alumnat d'origen gambià a l'aula o a l'escola. També va destinat a aquells agents que vulguin conèixer la integració d'alumnat d'origen gambià a les aules catalanes. |
Resum: | Aquest
estudi vol donar a conèixer els assentaments de població
gambiana a Catalunya, posant èmfasi especial en l'alumnat d'origen
gambià i la seva integració. Es fa una aproximació
als valors amb els quals viuen les famílies gambianes i com es tradueixen
en la pràctica quotidiana, especialment escolar.
Es posa èmfasi en l'educació infantil i primària, pel fet que fins al moment hi ha hagut molt poc alumnat d'origen gambià a secundària. L'estudi se centra fonamentalment en l'aprenentatge que fan aquest infants als centres educatius i les estratègies de què disposen els mestres per atendre aquest alumnat. |