ALUMNES: TREBALLS, RECENSIONS, MATERIALS AUDIOVISUALS...

En aquest apartat volem donar difusió a treballs sobre qualsevol aspecte del món clàssic elaborats per alumnes de les terres catalanes, tant d'ensenyament secundari com dels primers cursos d'universitat, que hagin destacat per la seva excel·lència o algun altre mèrit que pugui ser tingut en compte. Ens els podeu fer arribar, preferentment en format WORD, a l'adreça indicada en la nostra bústia: rtorne@pie.xtec.es

La Ilíada i el món micènic

Jordi Font Comes d'Argemir (2n Batxillerat)

Prof. Albert Gabriel (col·legi Sant Estanislau de Kotska, Barcelona)

Premi CIRIT 2000 de la Generalitat de Catalunya

El contingut del treball està dividit en dues parts ben diferenciades; per una banda, un estudi de la societat del món micènic i per altra, una comparació d´aquesta societat amb el que ens aporta l´obra d´Homer "La Ilíada". L´objectiu terminal ha estat determinar fins a quin punt aquesta obra homèrica reflecteix el món micènic.

Pel que fa a la metodologia, l´alumne ha cercat aquella bibliografia especialitzada sobre el tema per poder assolir el primer objectiu d´estudiar el món micènic i en, segon lloc, ha realitzat una lectura exhaustiva de "La Ilíada" per poder trobar-hi relacions, mitjançant un mètode comparatiu, entre el testimoni literari homèric i els testimonis històrics.

La principal conclusió que hom pot treure del treball és que si bé Homer no ignorava el món micènic, la seva obra no és un reflex fidel d´aquell món, donades algunes atemporalitats manifestes en l´obra de l´autor amb el que se sap d´aquest món micènic. La intencionalitat del poeta no es pas fer un reflex de la societat micènica. Per a ell Micenes és un marc temporal per ambientar l´epopeia.

Els Labdàcides

Elisabeth Iglesias (2n Batxillerat)

Tutor: J. M. de Benito (IES Julià Minguell, de Badalona)

Les termes de Baètulo

Josep Lluís Sánchez (2n Batxillerat)

Tutor: G. Martínez (Col. Sant Andreu, de Badalona)

Perseu

Teseu

Aquests treballs són un resum sobre aquests mites tan coneguts i familiars entre els joves que comencen a conèixer el món de les llegendes a Grècia i Roma. Alumnes de 3r ESO.