Resum: |
Amb aquesta recerca
volem oferir una visió més sobre les possibilitats de la utilització de les
eines informàtiques que tenim a l’abast en els centres educatius i veure
com el treball amb les tecnologies pot facilitar la nostra tasca com educadors
i afavorir, a la vegada, tant la motivació com l’aprenentatge de l’alumnat.
Dins la perspectiva constructivista i amb una metodologia d’aprenentatge
col·laboratiu entre alumnes, hem plantejat activitats de l’àrea de llengua
en nens i nenes de sisè curs de primària amb la utilització d’Internet
pel desenvolupament del treball.
La recerca plantejada en aquest projecte parteix d’un seminari que forma
part del Pla de Formació de Zona del Baix Llobregat VIII ( Esplugues) que
porta per títol: "Lectures i converses a la web". En aquest
seminari es fa una proposta de treball col·laboratiu entre centres a través
d’Internet. A partir de la lectura d’una novel·la, els/les alumnes dels
diferents centres fan una sèrie d’activitats de manera col·lectiva amb la
utilització d’aquesta eina. Entre les activitats trobem: donar-se a
conèixer a la resta de participants, intercanviar opinions sobre la lectura
de la novel·la, desenvolupar les activitats plantejades en la web del
projecte, cercar informació sobre altres novel·les del mateix gènere, etc.
Totes les activitats dels diferents centres es van penjant a la web del
programa.
L’estudi concret està centrat en el treball que dins d’aquesta proposta s’ha
realitzat en el CEIP Can Vidalet d’Esplugues de Llobregat. Amb la finalitat
de constatar si l’ús de les Tecnologies de la Informació i la Comunicació
afavoreixen el treball col·laboratiu entre l’alumnat, s’ha dut a terme un
treball de recerca partint de l’observació sistemàtica tant del treball
dels alumnes com de les seves interaccions en la resolució de les tasques.
|