
|
|
Activitats per a l'alumnat
|
31-1-2008
|



|
Projecte adreçat a l'alumnat de 10 a 18 anys que té com a objectiu la construcció d'una galeria fotogràfica amb imatges que mostrin algun element artístic que es trobi en un espai públic, a l'aire lliure, de la seva localitat. Es vol fomentar el coneixement de les obres d'art públiques i promoure el respecte dels espais i elements públic, i, alhora, impulsar la relació entre l'alumnat de diferents països. Es podrà participar entre el 4 de febrer i el 30 d'abril.
|



|
Projecte adreçat a l'alumnat de secundària que té com a objectiu la conscienciació sobre la reducció, el reciclatge i la reutilització de residus. Està pensat per a treballar a les sessions de tutoria, a les aules obertes i/o com a material d'ampliació de les àrees de tecnologia i ciències experimentals.
|



|
Programa didàctic per als centres d'ensenyament adreçat a l'alumnat del cicle superior d'educació primària i de l'ESO que acompanya la regata Barcelona World Race. El programa té com a finalitat acostar el coneixement de l'esport de la vela i el món de la navegació, i convida a estudiar el medi on es desenvolupa: el mar i la relació que l'ésser humà té i ha tingut al llarg de la història.
|



|
La Fundació per la pau organitza la 2a. edició d'aquest concurs que té com a objectiu el foment de la cultura de pau. Els treballs presentats hauran de ser animacions realitzades amb qualsevol tècnica i hauran de fer referència al tema Sense armes, un món més segur. La categoria Júnior s'adreça a menors de 18 anys, especialment a estudiants i alumnes d'ESO. La data límit de recepció de treballs és el 30 d'abril de 2008.
|



|
Activitat dedicada al medi ambient i als països en vies de desenvolupament. S'hi poden presentar tots els centres escolars dels estats membres de la UE amb treballs d'alumnes de 16 a 18 anys. Cada alumne/a pot presentar un treball consistent en una creació artística en forma de pòster o de presentació multimèdia sobre un d'aquests temes: El canvi climàtic, Aigua i energia i Turisme sostenible.
|


|
Projecte consistent en donar la volta a Espanya en el mínim temps possible. A cada etapa s'ha de resoldre un exercici de matemàtiques, l'organització envia successivament una clau secreta per passar a la següent etapa. Hi ha dues categories: una per al cicle superior de Primària i una per al primer cicle de Secundària.
|


|
Activitat que permet treballar part dels continguts de la cadena del gas natural a partir de cinc propostes: Buscant alternatives, Cicle combinat, Vehicles a gas, Entre dades, Estalvi energètic i Periodistes online. Contenen guies per al professorat.
|


|
Espai de participaciķ i intercanvi escolar a través d'Internet, pensat per a l'alumnat de primària i secundària, de 6 a 17 anys. En aquesta cinquena edició el repte per als participants és aprofundir en les conseqüències de l'escalfament global sobre les poblacions més vulnerables i buscar alternatives per a combatre-les. Es proposa als centres diferents activitats de participaciķ i movilitzaciķ que els permeti aprofundir el tema, intercanviar opinions i experičncies amb altres centres.
|


|
Concurs adreçat a l'alumnat de primària, secundària i batxillerat de creació de pàgines web. El projecte ha d'estar conduït per un/a professor/a, i els alumnes han de treballar per equips per tal de construir un portal innovador. Existeixen diferents categories.
|


|
Projecte de periodisme digital de la revista educativa Escola Catalana i Vilaweb. Permet estar al dia del que es cou a l'escola catalana de Salses a Guardamar i de Fraga a l'Alguer explicat i comentat amb les veus de les aules. El registre és obert a tots els centres de secundària que hi vulguin participar.
|


|
Prenent com a referčncia els partits de futbol entre el Barįa i el Madrid es pretén que l'alumnat de cicle superior tingui una opiniķ crítica sobre el futbol professional que difonen els mitjans de comunicaciķ i que reflexioni sobre les actituds i valors que s'hi transmeten.
|


|
En Sālix, un personatge iber, acompanya escolars del Bages en un recorregut per la comarca on es treballen continguts del medi social i cultural.
S'adreįa, principalment, a l'alumnat de cicle mitjā.
|


|
Espai virtual per a projectes en col·laboració, des d'on es pot treballar a distància conjuntament amb diferents grups, intercanviar informació, debatre i participar a fòrums per dur a terme diferents projectes. S'adrecen a l'alumnat de primària i secundària.
|


|
Els Projectes Lacenet són activitats telemàtiques d'intercanvi que es basen en el foment de l'ús de les noves tecnologies i en el treball cooperatiu entre els participants.
|



|
Programa col·laboratiu sobre educació per a la sostenibilitat adreçat a estudiants de segon cicle de secundària. A partir del treball conjunt amb diferents nivells d'implicació, es vol impulsar la introducció de les TIC a l'aula i crear xarxes geogràfiques i humanes que contribueixin a la cooperació, l'intercanvi i l'aprenentatge mutu.
|


|
Viatge virtual a l'Antārtida de la mā dels científics dels vaixells oceanogrāfics que hi van cada any. Amb l'expedició l'alumnat es converteix en un equip d'exploradors per descobrir com és el continent, els mars que l'envolten, quins éssers vius s'hi troben...
|



|
Activitat col·laborativa adreçada a l'alumnat de les aules d'acollida. A partir de la lectura del llibre de lectura fàcil La volta al món en 80 dies, els alumnes fan activitats que suposen intercanvis d'experiències a través de la xarxa. Es pot entrar a la intranet com a convidat i veure les edicions d'altres anys.
|



|
Projecte telemàtic que posa l'èmfasi en el foment de les habilitats de comprensió lectora i expressió escrita, a través de la lectura col·lectiva a l'aula i les TIC, i les possibilitats que aquestes obren al desenvolupament de la funció comunicativa del llenguatge.
|
Experičncies desenvolupades durant el curs 2006-2007
|
|


|
Intercanvi matemātic per Internet que potencia el cālcul, els problemes i la lògica, i fomenta la creativitat, la participaciķ i l'aprenentatge cooperatiu. Aprendre d'una manera divertida, veure les matemātiques com una eina que permet també la diversiķ, el joc i la comunicaciķ.
Coordina: Sebastià Capella.
|
|
|
|