29 / març / 2015
Dl Dm Dc Dj Dv Ds Dg

• Premis Ciència Ciutadana

El setmanari El Temps convoca la primera edició dels Premis Ciència Ciutadana, adreçada a diferents entitats i organismes, entre els quals els centres educatius. L’objectiu és donar suport als projectes que promouen la ciència entesa com a eina innovadora de progrés científic i cultural, de participació ciutadana i de cohesió dels territoris de parla catalana, així com fomentar-ne de nous, concebuts amb aquest mateix esperit.

Consulteu les orientacions per als centres escolars

Més informació i bases del concurs

Setmanari El Temps i Xarxa Vives d'Universitats
  • Conferència "La immersió avui. Materials per a la reflexió i per a l

Té com a finalitat presentar dos recursos adreçats al profesorat que està aplicant estratègies d’immersió lingüística a les aules: una eina  per reflexionar sobre què implica dur a terme un programa d’immersió i  el recurs Enrola't. cat per planificar l’ensenyament de la llengua oral als cicles mitjà i superior de primària.

Enrola't.cat és un recurs tant per a l’alumnat com per al professorat per treballar la llengua oral a l’escola. Aplega un recull de situacions comunicatives amb la finalitat de fomentar la interacció entre els alumnes. La tècnica utilitzada és el joc de rol, també anomenat role-playing o representació de papers. Està adreçat als alumnes de cicle mitjà i superior en contextos d'immersió lingüística.

• L

Cicle de 5 conferències per reflexionar sobre els aspectes implicats en l’aprenentatge inicial de la lectura i donar eines de coordinació entre els mestres d’aquestes etapes educatives.

Inscripció

• Concours Lumière

En el marc de 2015, any internacional de la llum i tecnologies basades en la llum, la Commission de l’Europe de l’Ouest Fédération internationale des professeurs de français organitza la quarta edició del concurs de creació de vídeo i de producció en llengua francesa i proposa als alumnes i estudiants europeus realitzar un treball sobre el tema següent: la llum!

Convocatòria, reglament, full de participació.

Termini de lliurament de treballs: de l'1 d'octubre al 30 d'abril de 2015

• Projectes iEARN Pangea 2014-2015

Projectes col·laboratius per al curs 2014-2015 adreçats a tots els nivells educatius. Oberta la inscripció

iEARN Pangea
  • Activitats per a l

El Saló ofereix activitats per a les escoles previstes per al16 i 17 d’abril de 10 a 20 hores:

Concurs de creació de còmics “Llegendes, rondalles i mites”

Visita al Saló del Còmic

Visita guiada a l'espai de ciència i ciència-ficció

Taller de còmic organitzat per l’Escola JOSO

Taller de ciència per a joves a càrrec del Laboratori d’Aprenentatge Científic

Taller de maquillatge i efectes especials a càrrec d’Sputnik FX

Taller d’ocarines del mític joc The Legend of Zelda de Nintendo

Espai d'activitats de Doraemon

Ficòmic i Departament d'Ensenyament
  • Vintè aniversari del Concurs El Gust per la Lectura

Pàgina commemorativa del XX aniversari. Mostra la història gràfica del concurs i ofereix una galeria fotogràfica dels diferents actes de lliurament de premis celebrats. També recull el testimoni dels partipants que vulguin compartir les seves opinions o la seva experiència professional o personal.

• Conferència Lectura en pantalles

Saber llegir textos impresos pressuposa saber llegir textos electrònics? Quines diferències hi ha entre els dos tipus de lectura? Què hauria de garantir l’escolarització obligatòria en aquest àmbit competencial? La conferència planteja aquests tres grans interrogants i reflexiona sobre com es pot atendre des del centre.

Recull d'experiències dels centres d'educació secundària sobre el temps de lectura. Hi podeu trobar diferents models d'organització i algunes propostes que es poden fer perquè els alumnes desenvolupin l'hàbit lector.

• Premis Llanterna Digital 2015 | Curtmetratges

S'ha convocat la IX edició d'aquest concurs que té per objectiu fomentar l’ús del català i de l’occità a través de curtmetratges.

Presentació dels treballs fins al 31 de març de 2015.

Coordinadora de Serveis Lingüístics de Lleida