ZER El JONC

HEM ANAT A LLEIDA

Activitats:

Visita a la Seu Vella.
Visita als mossos d'esquadra.
Anar a dinar a la Mitjana
Anar al teatre

Mapa:

Cicle: Tots els cicles

Durada: 1 dia

Tf de contacte:
Seu Vella: Tel. 973 23 06 53
Mossos: 973 70 00 50
Ludoteca: 973 27 49 35
Auditori: Tel. 973 22 33 20

Preu activitats per alumne (Sense transport) 8’5 €

Valoració mestres:

Valoració alumnes:

El dia 9 de Febrer els nens i les nenes de la ZER "El Jonc" vam visitar la Seu Vella de Lleida. Una guia ens va ensenyar que abans els soldats que vivien a la Seu, van fer moltes modificacions perquè la Seu va ser utilitzada com a caserna durant molts anys. Però encara es conserven moltes parts arquitectòniques tan a l'interior com a l'exterior. Una cosa que ens va agradar molt van ser les marques dels picapedrers que es podien veure en la majoria de pedres tallades al pilars i altres llocs de la Seu.
Desprès ens explicar el claustre: el claustre es un pati molt gran amb uns pilars molt alts, ens va ensenyar una torre de 238 escales i ens vam cansar molt quan hi vam pujar. També ens van explicar que és un clautsre únic perquè tots són tancats i aquest es obert a l'exterior i es pot veure la ciutat de Lleida com si fos un gran balcó.
La Seu era molt gran i vam veure les presons i totes les muralles que envoltaven el turó de la Seu Vella de Lleida.

Abans de dinar vam anar a visitar la caserna dels mossos d’esquadra que van fer-nos demostracions de com actuen els gossos per trobar drogues i explossius i com són els seus vehicles. Després vam entrar en una sala que feien reunions els mossos per a saber el que s’havia de fer cada dia.

Vam anar a la Mitjana per a dinar i hi vam estar poca estoneta perquè a les tres de la tarda haviem d’estar a l’auditori Enric Granados per a veure una obra de treatre.

Van fer una obra anomenada el cavaller encantat. Era reperesnetada per unes titelles i tractava sobre els persontges dels contes de Hans Cristian Andersen. Quan es va acabar l'obra vam marxar cap als autobusos i llavors vam marxar cap als nostres pobles

Satirs

Zer El Jonc