La proposta de les escoles de la ZER Montsant-Serra de prades, es basa en aquests principis:
- L’EDUCACIÓ INTEGRAL COM A PROCÉS INTEGRAL. Concebim
l’educació com un procés integral que es desenvolupa tot
tenint en compte les dimensions individual i social de l’alumne/a que
cerca el seu desenvolupament i perfeccionament en àmbits diversos:
físic, intel·lectual, moral, ... considerant el conjunt de capacitats
i potències de l’alumne/a.
- COEDUCACIÓ. Mantenim una actitud coeducadora que respecta
la igualtat de drets i la no discriminació per raons de sexe.
- LLENGUA D’APRENENTATGE I COMUNICACIÓ. La llengua d’ensenyament
de les escoles de la Zona és el català, tant pel que fa
a la impartació de classes com als continguts. La llengua vehicular
i d’ús administratiu de l’escola és la catalana. Hi haurà
una tendència clara i definida de catalanització dels
alumnes que no la tinguin com a pròpia.
- CONFESIONALITAT. Ens definim aconfessionals i pluralistes, tant en
l’aspecte religiós com polític, per tant es respecten
les ideologies i creences de l’alumne/a, atenent-se als drets humans
internacionalment reconeguts, i es proporciona la informació
de manera objectiva perquè tingui prou elements de judici que
li permetin analitzar la realitat i prendre decisions de manera responsable.
- MODALITAT DE GESTIÓ I FUNCIONAMENT. La Zona potencia un règim
de participació real i efectiva en la seva gestió de tots
els estaments que la composen per mitjà dels representants elegits
per cada un d’aquests estaments i vies de comunicació interna
i externa que garanteixin un ús democràtic i una participació
responsable. Mantenim una relació participativa i oberta amb
totes aquelles entitats, grups, persones que estan directament o indirectament
vinculades a la Zona per facilitar activitats de coordinació,
formació i intercanvi.
- METODOLOGIA. Optem per la globalització de l’ensenyament per
tal de facilitar l’aprenentatge significatiu i que té com a base
la formació integral de la persona.
Proposem un sistema de treball individual i en equip que potencia una
actitud curiosa, crítica i investigadora, tot respectant el tractament
educatiu de les diferències individuals.
Les escoles de la Zona, donada la configuració de les seves aules,
proposem una adequació de les diferents matèries curriculars
per tal d’afavorir el treball en comú dels diversos nivells educatius.
|