|
||||||||||||||||
Pràctica | ||||||||||||||||
L'objectiu d'aquesta pràctica és conèixer la capacitat expressiva dels textos, gràfics i fotografies dins una producció audiovisual, bé sigui en els títols, bé en els crèdits, o bé en qualsevol de les escenes, ja que formen part de la pel.lícula i per tant cal tenir-los en compte com un recurs expressiu més.
|
|||||||
Desenvolupament de la pràctica | |||||||
Títols |
|||||||
Habitualment no se sol pensar gaire en el disseny i confecció del títol fins que arriba el moment clau, que no és altre que el de l'edició, doncs és el primer que s'ha de posar. És recomanable pensar-hi i deixar constància, si més no una mica per sobre, quan s'elabora el guió temàtic i tècnic. Sigui com sigui, s'ha de procurar cercar presentacions que vagin més enllà de posar un simple títol exposat sols amb paraules i presentant a més de manera estàtica, tot cercant fórmules més o menys diferents i originals, on juntament amb el so contribueixin a cridar l'atenció de l'espectador ja de bon principi. Els recursos per elaborar títols els proporcionen els mateixos programes d'edició. Però en ocasions es pot recórrer també a altres programes que permeten treballar la imatge fixa, per elaborar textos, manipular fotografies, introduir logotips, gràfics, etc. Seguidament s'exposa una mostra de models confeccionats per alumnes:
|
|||||||
|
|||||||
|
|||||||
Dintre les escenes | |||||||
Entre el títol i els crèdits sovint és convenient afegir també text i dibuixos, bé sigui per aconseguir efectes especials, en combinació amb altres pantalles, per posar el nom de qui parla, per subtitular la pel.lícula en un idioma diferent al que se sent, etc. | |||||||
Crèdits |
|||||||
En el cas dels crèdits exactament igual que amb els títols. Tant si són estàtics com en moviment, a més de presentar-los amb un fons negre o de qualsevol altre color, sempre hi ha l'opció de superposar-los en les darreres imatges o en l'últim fotograma congelat de la pel.lícula. | |||||||
Proposta de treball |
|||||||
Confeccionar tres títols amb diferent disseny:
|
|||||||