Repensar i actualitzar la pràctica docent
Lliçó Inaugural del PFZ del curs 2004-2005
A càrrec de:
Pilar Benejam
(Mestra i professora de la UAB)
En un temps en que s'estan produint esdeveniments importants com la globalització, el creixent impacte de la tecnologia i la ciència, dràstics canvis en la vida quotidiana i un preocupació creixent per la sostenibilitat i els drets humans, l'ensenyament es veu en obligació d'avaluar i resituar el coneixement escolar i les estratègies d'ensenyament i aprenentatge. Avui els ensenyants s'han de preguntar, què s'entén per coneixement escolar?, com ensenyar per preparar les noves generacions per a un futur incert?, com formar ciutadans per a una societat més democràtica? Les respostes aquestes qüestions suposen per als ensenyants revisar i resituar la seva pràctica per poder donar una millor resposta a les necessitats de la societat actual. Ja sabem que els docents fem el que podem, però, tot i les dificultats, podem fer moltes coses, fins i tot podem trobar nous camins per tenir un grau elevat de satisfacció.
> Programa
> Imatges
> Resum de la conferència
Dilluns 6 de setembre de 2004 - 2/4 de 10 del matí - IES Cumella (Granollers)