- Es passarà correlativament per les 15 qüestions que es plantegen, a la
manera de quatre relleus. L'estructura del joc està pensada perquè hi hagi
tres grups de treball que facin cada grup un dels «relleus»: verd, blau i groc
i després, tots junts, mirin de resoldre les qüestions plantejades en el tram
final.
- La comissió ha intentat (dintre de la
subjectivitat que aquest tema representa sempre) que els tres primers relleus
estiguin graduats en ordre creixent de dificultat: verd, blau, groc i en el relleu vermell ("esprint final") hi ha preguntes de nivells diversos per treballar junts tots els equips.
- Explicació del funcionament del joc
- El tauler del joc és la figura que encapçala aquesta pàgina, que
simula una pista d'atletisme.
- En quatre punts d'aquesta pista hi ha preparats els «gatets-corredors»:
gatet verd (problema 1), gatet blau (problema 6), gatet groc (problema 10) i
gatet vermell (problema 13). Si cliqueu a les figures coneixereu els
enunciats corresponents. Als altres només hi podreu accedir quan cliqueu la
resposta que cregueu correcta a les diverses qüestions.
- A partir del gatet verd recorrereu correlativament les 5 qüestions dels
carrer 1 de la pista.
- Per contestar la qüestió que planteja el gatet blau necessitareu una
dada que obtindreu amb la resposta del problema 1. A partir d'aquí
recorrereu correlativament els 4 trams del «relleu blau», el que corre pel
carrer 3 de la pista.
- Per respondre numèricament la pregunta 10, la del gatet groc fa falta
conèixer la resposta correcta del problema 6. I a partir de la resposta a
aquest problema podreu recòrrer els 3 trams de color groc.
- Per trobar la resposta numèrica a la pregunta 13, la del gatet vermell
(amb què comença el darrer relleu i que algun membre de l'equip pot anar
pensant abans) necessitareu les respostes de la darrera pregunta de cadascun
dels relleus anteriors... i després podreu treballar tot l'equip,
conjuntament, les tres darreres qüestions.
- L'únic control que hi ha de la correcció d'algunes respostes és
«indirecte»: si les dades que es passen d'un problema a un altre no són
consistents o si no es compleix allò que s'indica en alguns comentaris que volen ajudar... voldrà dir que el problema anterior no l'heu resolt
correctament.
- Quan us sembli que teniu totes les qüestions
resoltes, haureu de fer clic a la zona escaient del tauler de joc, cosa que us portarà a un formulari per enviar les respostes o bé, en cas que no tingueu del tot configurat el navgedaor, podeu fer un missatge de correu electrònic a
l'organització. Tingueu present que l'ordinador no emmagatzema les respostes.
Aquesta serà una tasca que haureu de fer «a mà» els equips d'alumnes
participants.
Una idea
d'Antoni Gomà