Una altra manipulació de la realitat la trobem en la pel·lícula
Missió impossible. Al final es presenta una espectacular persecució
amb una baralla entre els protagonistes. La baralla succeeix en el
sostre del tren d’alta velocitat que enllaça França i Gran Bretanya
pel túnel del canal de la Mànega. Un helicòpter, enganxat al tren,
el segueix dins del túnel de manera que ha de maniobrar per esquivar
un altre tren que circula en sentit contrari. Deixant de banda l’ínfima
probabilitat que dues persones es puguin barallar i bellugar-se al
damunt d’un tren circulant a més de 300 Km/h, el tren Eurostar gaudeix
d’un sistema de cablejat en la seva part superior. En la pel·lícula,
aquest cablejat no apareix, d’aquesta manera s’evita que molestin
els moviments dels actors! A més, les dimensions de l’Eurotúnel són
de 7,6 metres, espai suficientment petit com perquè un helicòpter
no pugui maniobrar en l’interior del túnel. Un altre detall és el
fet que dos trens en l’Eurotúnel no es poden creuar, ja que van per
túnels separats (la pel·lícula mostra con es creuen en un mateix túnel).
Font: Joan Gómez i Urgellés, La
societat com a escenari i les matemàtiques com a actors: de la tradició
a la innovació en educació matemàtica
L'Eurostar accelera. L'empresa que gestiona el servei de trens
al canal de la Mànega ha tingut el millor exercici dels seus 10 anys
d'història L'Eurostar, l'empresa que gestiona el servei de trens per
sota el canal de la Mànega, ha tingut el millor exercici dels seus
10 anys d'història. Les xifres demostren que, econòmicament, el tren
guanya en velocitat any rere any. El volum de passatgers de l'any
2004 va ser de 7.270.000 milions de persones, un increment del 15%
en comparació amb l'any anterior. El 2008, l'empresa vol arribar als
8 milions d'usuaris. L'augment registrat aquest 2004 no és únicament
en el nombre de passatgers sinó que també ha incrementat la venda
anticipada de billets i, a més, ha guanyat en puntualitat. Després
d'un inici ruïnós en la construcció dels túnels i fortes oscil·lacions
en el funcionament del servei, els trens comencen a rutllar encara
que Eurotunnel, l'empresa constructora, arrossega un deute enorme
(...) Ha tardat deu anys, però finalment la connexió física entre
la Gran Bretanya i l'Europa continental comença a normalitzar-se.
Els britànics ja han començat a considerar el tren com una cosa seva
i han trencat així l'aïllament geogràfic de l'illa de Gran Bretanya.
Els contraris a la construcció del túnel deien a finals de la dècada
dels 80 que Napoleó no havia envaït Gran Bretanya gràcies a les aigües
del canal de la Mànega i que Hitler va intentar infructuosament fer
un túnel per envair l'illa. Avui, gairebé ningú no esmenta aquests
arguments perquè la campanya antitúnel s'ha extingit (...) Els rivals
d'Eurostar, a més dels altres trens, són les línies aèries que cobreixen
les rutes de Londres a París i Brusel·les. La companyia Eurostar va
queixar-se oficialment a l'organisme regulador d'uns anuncis de British
Airways que, segons Eurostar, eren enganyosos en el preu que anunciaven.
Eurostar té una tarifa de 94 euros per als billets de venda avançada
pel recorregut Londres-París-Londres, un trajecte de dues hores i
35 minuts, període semblant a la destinació de Brusel·les. Disneyland
París, inaugurat el juny del 1996, és un altre dels destins directes
des de Londres, així com els Alps francesos i Avignon. Un senyal que
Eurostar guanya les línies aèries és que British Airways ha tancat
la línia de l'aeroport de Gatwick, al sud de Londres, a París. Eurostar
està constituïda per la francesa SNCF, la belga SNCB i l'antiga British
Rail. Arran de la privatització dels ferrocarrils britànics, la propietat
britànica d'Eurostar va ser venuda a Eurostar UK Ltd. o EUKL. Cada
empresa és responsable dels serveis en el seu territori. L'any 1999
va crear-se l'Eurostar Group unificant l'estructura tripartita en
una gestió única en la qual estan representades les tres companyies
Eurostar gestiona el servei de passatgers amb la seva pròpia flota
de trens i estacions i paga una mena de peatge i cànons a l'empresa
constructora i gestora del túnel, Eurotunnel, per l'ús de les vies,
els túnels i la infraestructura de senyals, llums i assistència tècnica
(...)
Font: Conxa Rodríguez, L'Avui,
9 gener 2005