|
||||
|
||||
Descripció de l'experičncia «Una nova eina: la cŕmera digital» | ||||
Els alumnes de 5č de Primŕria
han experimentat amb un nou material ŕudio-visual: la cŕmera fotogrŕfica
digital. L'experičncia
es troba emmarcada dins les ŕrees de les Cičncies Socials (en
l'apartat de la Prehistňria) i la
Llengua Catalana, tot fent servir les noves tecnologies per a realitzar un
treball de síntesi. Els alumnes de 5č durant el
segon trimestre començaven a endinsar-se en l'apassionant món de la
Prehistňria. Amb la mestra de Socials varen tractar els continguts sobre
aquest tema, varen realitzar tot un seguit d'activitats i, com a element
unificador ja s'havien programades a principis de curs unes colňnies de
dos dies per a realitzar uns tallers de Prehistňria. Aquest era el moment per a
introduir una nova eina audio-visual -recentment incorporada a
l'escola-: la cŕmera fotogrŕfica digital. Aleshores s'havien programat
dues sessions per a aprendre el funcionament de la cŕmera i fer-ne prŕctiques
senzilles amb el seu programa de presentació de les fotos (color, blanc i
negre, negatiu, …). Els alumnes es varen fotografiar els uns als altres
tot seguint les indicacions de manipulació d'aquesta nova eina, de tal
manera que poguessin observar uns resultats sorprenents: poder-se veure en
una imatge, tot just s'havien acabat de tirar la foto, i poder-la desar a
l'ordinador i veure-la novament en una pantalla d'ordinador. El següent pas era anar de colňnies
i realitzar un reportatge fotogrŕfic dels diferents tallers i activitats
dedicades a la Prehistňria. Bona part del reportatge va ser portat a
terme pels mestres acompanyants (ja que els alumnes havien de realitzar
els tallers), i algunes d'interessants tirades pels propis alumnes per no
descuidar el que havien aprčs anteriorment. El
següent pas va ser introduir els alumnes en un programa de tractament
d'imatges, el Paint Shop Pro 5, i: saber obrir i tancar un fitxer d'imatge
(*.jpg), canviar-li el nom i visionar-lo. En resum, les beceroles d'aquest
programa d'imatges. El tercer pas era la redacció
d'uns textos que expliquessin el que s'havia dut a terme a les colňnies,
i que servís com a element narratiu
de tot el conjunt d'activitats. Aquests textos havien de ser presentats a
partir del programa de tractament de textos Word 97. El darrer apartat, serŕ,
penjar imatges i textos a la plana
web de la nostra escola, com a element difusor de les activitats
realitzades pels alumnes de 5č. Responsables de l'experičncia: Dolors Salvador, Aurčlia Rosell i Josep Barneda, mestres de 5č de Primŕria del CEIP Montjuďc. |
||||