Els
“Tallers de Cicle Inicial” han nascut aquest curs 2002-2003 amb
un doble objectiu fonamental:
-
Destinar un
espai de temps dins l’horari escolar per treballar una sèrie d’activitats
previstes dins el projecte curricular, però que sovint, per diferents
motius, queden pendents o treballats de manera massa superficial.
-
Fomentar el
treball en equip i la relació de cooperació entre els alumnes que
habitualment treballen a aules diferents.
Organització:
-
3
tallers: CUINA (Laura Cornide), JOCS (Dolors Condom) i IMATGE (Jordi
Xiberta)
-
Grups: tres de 12 nens
i nenes (7 de primer i 5 de segon)
-
Horari: els dimecres
de 4 a 5 de la tarda
-
Ubicació: Taller de
pintura (cuina), Aula de 1r i pati (jocs) i Aula de religió i d’informàtica
(Imatge).
-
Cada grup estarà al
mateix taller durant 3 sessions seguides.
-
Al final de cada
trimestre tots els nens i nenes han hagut de passar per tots els tallers.
-
Cada trimestre es
plantejaran noves activitats i nous grups.
Taller d’imatge
Al taller d’imatge
durant aquest trimestre treballarem la imatge fixa
1ª
sessió:
-
Presentació del
taller
-
Introducció al
concepte d’imatg
-
Experiències
per distingir imatge de realitat
-
Pràctica: fem
fotografies i les veiem a l’ordinador (introducció a l’enquadrament
i els plans)
2ª sessió:
-
Ús de la cambra
fotogràfica digital (MAVICA): parts i normes per utilitzar-la
correctament.
-
Pràctica: Anem
al museu a fer fotos. Ens organitzem amb 3 grups de 4 nens. Cada grup té
una cambra. La feina
consisteix en:
-
Cada nen/a
escull una peça del museu de l’escola que li agrada i li fa una
foto
-
Cada grup
escull unes peces i en fa una “col·lecció” d’uns 20 elements
aproximadament, els
distribueix per fer-ne una composició i li fa una foto. Després,
amb l’ajuda del mestre introduiran algun canvi en l’ordre i
faran una segona foto. Si hi ha temps es poden fer altres coses com
treure una peça o afegir-n’hi una altra.
3ª
sessió: Us d’un editor d’imatges: el Paint Shop Pro
-
Obrir una
fotografia (directament des del disc A)
-
Mirem les fotos
(ús de la lupa i la fletxa)
-
Aprenem a
posar-hi nom i desar-la (tecla F12)
-
Afegir-hi un títol
(comptagotes, comandament A)
-
Ús d’altres
comandaments (pinzell, selecció, copiar, enganxar,...)
Treball final:
Amb
tot aquest treball es pretén que els nens després de les tres sessions
tinguin una base suficient perquè puguin usar la Mavica durant la resta de
curs en altres activitats o sortides i que puguin fer un mínim tractament
d’imatge a les classes setmanals d’informàtica.
Amb les fotografies
que els diferents grups vagin fent durant el trimestre acabarem muntant un
paquet d’activitats Clic per treballar l’atenció i l’observació.
També intentarem penjar les fotografies a la web de l’escola perquè
puguin veure-les els pares i ells mateixos des de casa.
CEIP Pompeu Fabra
Jordi Xiberta
|